RECENZE: Europe se připomínají nahrávkou z londýnského klubu

Vydáno 27.09.2011 | autor: redakce

Pro některé kapely jako by se zastavil čas. A jestliže se o světadílu Evropa hovoří jako o "starém kontinentu", švédští Europe jsou pěkně starou skupinou s "nesmrtelným" hitem z roku 1986 The Final Countdown. Pokud vás zajímá, co a jak dělali tento rok, poslechněte si nahrávku z únorového vystoupení v londýnském klubu Shepherd´s Bush.

RECENZE: Europe se připomínají nahrávkou z londýnského klubu RECENZE: Europe se připomínají nahrávkou z londýnského klubu

europe
EUROPE
AT SHEPHERD´S BUSH, LONDON
18 trax
Mystic Production/Edel

Musím se smát při vzpomínce, jak jsme v polovině 80.let jezdili do Budapešti kupovat desku The Final Countdown, považovali Europe za metalovou kapelu a záviděli, jaké má zpěvák Joey Tempest skvělé vlasy. Dnes můžeme slyšet Europe jako kulisu v obchodních domech a na poutích, The Final Countdown má v repertoáru každá druhá zábavová skupina a Tempest se sice zjevně snaží udržet ve formě, ale už byl také nucen změnit účes. A také není žádným problémem koupit v tuzemských obchodech novou nahrávku švédských poprockerů, která nabízí nejen CD, ale také DVD se záznamem koncertu v Shepherd´s Bush.

Pro příznivce Europe, kterých je stále dost, jak před pár lety ukázalo vystoupení na Masters of Rock ve Vizovicích, mám dobrou zprávu - DVD je poměrně bohaté na bonusy. Pokud vám nestačí koncert z Londýna, můžete si dát nášup v podobě záznamu části stockholmských koncertů v letech 2009 a 2010, rozsáhlé fotogalerie a dvou videoklipů Last Look at Eden a New Love in Town.

A jak jsou tedy na tom Europe 25 let od vydání svého nejúspěšnějšího alba? Tempest rozhodně pořád slušně zpívá, ale koncert zní trochu utahaně. K rozpačitému dojmu přispívá i potemnělá scéna klubu připomínajícího menší divadlo a statičnost kapely na pódiu. Nedá se však říct, že by se publikum nějak zvlášť nudilo. Živě reaguje například při halekačce Rock The Night, stejně jako před lety zabírá i balada Carrie. A když zazní fánfáry kláves předznamenávající mnohokrát zmiňovanou pecku The Final Countdown, posluchač si uvědomí, že těchto pár tónů je už absolutní rockovou klasikou.

BEST TRAX:
Carrie, Last Look At Eden, The Final Countdown
ZKUS TAKY: W.A.S.P. Double Live Assassins, Def Leppard Songs From The Sparkle Loungle, Mötley Crüe Live: Entertainment or Death