RECENZE: No Name vydali Nový album, zní jako jejich staré desky

Vydáno 01.11.2011 | autor: redakce

V pořadí sedmá studiová deska nejpopulárnější slovenské kapely v České republice nese trochu zavádějící název Nový album, protože se sice liší od předchozího V rovnováhe, ale nic nového nepřináší. V rovnováhe trpělo příliš velkým množstvím not, nyní se No Name vracejí k jednodušším písničkám, v některých případech hitům na první poslech. S konzervatismem podobným stylu jejich oblečení na titulní obalu.

RECENZE: No Name vydali Nový album, zní jako jejich staré desky RECENZE: No Name vydali Nový album, zní jako jejich staré desky

no_name-novy_album

NO NAME
NOVÝ ALBUM
Sony Music
10 trax

Prvním singl Ženušky, svěží duet s Lucií Bílou, z Nového alba téměř rodinné kapely No Name, by mohl navodit dojem, že autoři šesti oceňovaných alb míří trochu jiným směrem, než je jejich dosavadní popová tvorba zaměřená především na festivalové publikum. Ale hned první z desítky skladeb na albu Dotyky nás vrací tam, kde jsme s touhle partou byli už před více než deseti lety - tedy k typickému polorecitovanému zpěvu charismatického Igora Timka a lehce plynoucím melodiím. Většinou je něco povědomé i v textech oslovujícím především zamilované teenagery, například otázka "Čím to je?" v písni Biela krása.

Název alba klame, tohle není rozhodně nové, neznamená to však nutně, že to chalani z Košic dělají špatně. Při poslechu takového O mojej ženě už vidím zdvižené ruce dívek na koncertech. Tedy těch, kterým nevadí, že tahle balada made in No Name jako by vypadla z kteréholiv jejich předchozí desky.

Jasným kandidátem na hit pro vnučku i babičku je Svetlo s příjemně vystavěnými sbory, ale pokud chcete něco méně očekávaného, musíte si počkat na druhou polovinu nahrávky. Tam najdete rockovější zvuk zajímavé nahrávky Promile popisující ironicky život v lihu nebo závěrečnou instrumentálku Homo instrumentalis. Ta dokazuje, že bratři Timkové a spol jsou zdatnými muzikanty a mohou v budoucnu překvapit něčím jiným než sázkou na jistotu, jakou představuje jejich Nový album.

BEST TRAX:
Ženušky, Svetlo, Promile
ZKUS TAKY: Chinaski Není na co čekat, IMT Smile 2010:Odysea dva, Desmod Vitajte na konci sveta