LIVE: Alice Russell a Quantic proměnili rockový klub v latinskoamerickou tančírnu

Vydáno 24.05.2012 | autor: Daniel Maršalík

Ve středu 23. května zažila Praha letní teploty a pohodovou prázdninovou atmosféru dotvořila britská soulová zpěvačka Alice Russell s hudebníkem Quanticem a jeho kapelou Combo Bárbaro. Společně vystoupili v Lucerna Music Baru, který proměnili v karibskou bodeguitu, kde by se měl rum rozlévat přímo ze sudů....

LIVE: Alice Russell a Quantic proměnili rockový klub v latinskoamerickou tančírnu LIVE: Alice Russell a Quantic proměnili rockový klub v latinskoamerickou tančírnu

quantic1ALICE RUSSELL & QUANTIC and his COMBO BÁRBARO
Lucerna Music Bar, Praha
23. 5. 2012

Kolem půl desáté se na kulaté pódium Lucerna Baru dostavili Combo Bárbaro v čele se světoznámým DJem, který ale pro tento večer obhospodařoval akordeon a kytaru. Úvodní skladbou byla poklidnější Una tarde, jež měla posluchače pozvolna připravit na to, co přijde. Vybízela spíše k výtečné večeři s partnerkou/partnerem za doprovodu živé muziky, než k soustředěnému poslechu koncertu za nemalé peníze. Naštěstí hned následující již byla plná energie, a tak se ne zcela zaplněný klub mohl proměnit v tančírnu, kde každý měl prostor na své pohybové kreace.

Kapela Combo Bárbaro vzezřením a také energií připomínala gipsy bandy ala Gogol Bordello. Sahala do diskografie všech Quanticových hudebních projektů. Zahrála i skladbu Living the Life of a Dreamer ze sólové desky Pot of Gold od Alice Russell. Dramaturgie koncertu měla jasný cíl - donutit lidi hýbat se, což není u latína až tak složité, a s postupujícím časem nepolevovat, ale zvyšovat obrátky. Vrchol měl přijít v závěru. Pověstnou třešničkou celé show se staly skladby Su Suzy a Pushing On, ke kterým se museli zpěvem přidat i ti, kdo skladby do té doby neznali.

q2Combo Bárbaro šlapalo jako švýcarské hodinky, nejvíce se před návštěvníky koncertu blýskli perkusionista a bavič večera Freddy Colorado a hráč na klávesy Alfredito Linares, který mi podobou ale i hudebními skills připomínal slovenského jazzového génia Mariána Vargu. Od Willa Hollanda aka Quantica bylo velice sympatické, že se upozadil a nedělal zbytečně hvězdu pouze ze sebe. Tou měla být zpěvačka Alice Russell a pro mnohé i byla. Koncert ale spíš uřvala, než odzpívala, a to je v případě latinských rytmů políbených jazzem a soulem škoda. Přitom Alice na svých albech nebo deskách kapel The Bamboos a Hocus Pocus zní dokonale. Může se pochlubit hlasem baculaté černošské divy v těle drobné blondýny. V Lucerně však byla nejslabším článkem. Její hlas zněl tupě a rozhodně se nedá říct, že by klub zaplnil. Nutno podotknout, že zvukař jí také vůbec nepomohl, jak kapela jela na plné obrátky, zvukař asi stávkoval.

Přesto Quantic and his Combo Bárbaro s Alicí Russell dostali Prahu do kolen a nadšení posluchači se po dvou přidaných písních (Here Again, End of the Road) dožadovali dalšího přídavku. Skandovalo se, i když už DJ Mikuláš pouštěl reprodukovanou hudbu a bylo jasné, že kapela se nevrátí. Škoda, v paměti zúčastněných mohla zůstat výjimečná vzpomínka, takhle se bude mluvit "pouze" o dobrém koncertě dobré kapely.

text: Daniel Maršalík, foto: Anton Furs, FreelancePR

0,00