RECENZE: Michal Hrůza se na albu Noc nebojí riskovat

K natáčení takového alba, jakým je Noc, je zapotřebí pořádné dávky muzikantského umu a jisté odvahy. Hrůzovi zjevně nechybí ani jedno ani druhé.

RECENZE: Michal Hrůza se na albu Noc nebojí riskovat RECENZE: Michal Hrůza se na albu Noc nebojí riskovat

michal-hruza-nocMICHAL HRŮZA A KAPELA HRŮZY
NOC

Universal
10 trax

O své schopnosti napsat chytlavý hit i náročnější píseň přesvědčil bývalý lídr Ready Kirken již v minulosti. A v čem spočívá ta odvaha? Tak si to vezměte - dát na album píseň věnovanou Janu Palachovi (J.P.), duet s Anetou Langerovou k filmu Lidice (Plamen), zpomalený cover Mňágy a Žďorp (Myslel jsem si, že je to láska) a doplnit to převážně melancholicky znějícími skladbami vypadá jako pěkný hazard s popovým publikem i neúprosnou kritikou. Musí se však uznat, že Hrůza to ustál, i když deska nepůsobí moc celistvým dojmem.

Už úvod alba a retro klávesami v potencionálním hitu Intuice, která má podle Hrůzy být odpovědí na "podivně hektickou, zrychlenou dobu, ve které dnes žijeme", naznačuje, že to s tou nocí nebude tak temné. Ostatně autor v rozhodvorech upozorňuje, že dívat nočním pohledem neznamená, že je to pohled negativní. Následující pecka Namaluj svítání se určitě zařadí mezi Hrůzovy majsterštychy a je ukázkou toho, že je zbytečné koukat na poprock skrz prsty. Chytrým popem je také Paradigma, zatímco Laura Palmer najde pravděpodobně uplatnění na různých festivalech.

O tom, že Hrůza vybruslil bez velkých a trapných slov s náročných témat textů a se ctí obstál i jako autor hudby k Lidícím už byla řeč. Dobře zní i ve skladbě Slunce bylo krásné, dalším kousku ze soundtracku Lidice, kde ji zpívá Lucie Bílá. Vyzvihl bych však také přínos jiných. Zejména producenta alba Aleše Zenkla, který spolu s Ondřejem Xindlem X Ládkem napsal dětskou skladbu Ukolébavka a také oni dokázali přes tohle téma svádějící k slzopudnému vydírání přejít se ctí. Relativně nejslabší skladbou na vydařeném albu je Stůj od Michala Motyčky alias NiceLanda. Na jiném albu by možná patřila k lepšímu průměru, ale za Hrůzovými peckami prostě zaostává.

Noc je první polovinou zamýšleného dvojalba, druhá vyjde pod názvem Den. A už teď je jasné, že si příjemně melancholický a neplačtivý Hrůza nasadil laťku pořádně vysoko.

BEST TRAX:
Namaluj svítání, Ukolébavka, Intuice