LIVE: Michael Jackson se díky Cirque du Soleil vrátil do Prahy

Vydáno 09.02.2013 | autor: Daniel Maršalík

Do Prahy se vrátil slavný Cirque du Soleil, tentokrát prostřednictvím show nazvané Michael Jackson Immortal. Král popu byl nejen uznávaným skladatelem a zpěvákem, ale také tanečníkem, který inspiruje i současnou generaci. Je tedy téměř nemožné překonat umělecký dojem, který ještě před několika lety jako hlavní postava zábavního průmyslu vyvolával právě on.

LIVE: Michael Jackson se díky Cirque du Soleil vrátil do Prahy LIVE: Michael Jackson se díky Cirque du Soleil vrátil do Prahy

46181_502813546410179_395393361_nCIRQUE DU SOLEIL

Michael Jackson Immortal World Tour
O2 Aréna Praha

8. 2. 2013

Cirque Du Soleil představují záruku kvality. Před samotnou show bylo spíše otázkou, do jaké míry naplní obrovská očekávání diváků. Na začátku se na jevišti zjevilo pět tanečníků/klaunů v kostýmech, které evokovaly různé Jacksonovy životní etapy. Zároveň ztělesňovaly i jeho působení v sourozeneckém boybandu The Jackson 5.

První polovina představila tanečníky různých stylů, kdy se střídaly klasické Jacksonovy taneční choreografie s prvky cirkusového a kabaretního pohybu. Obecenstvo přicházelo v úžas, když se artisté ladně vznášeli na lanech pod střechou zimního stadionu. Velké ovace přicházely pokaždé, když se na scéně předvedl jednonohý tanečník a vystřihl špičkový breakdance. Fanoušci zesnulého krále popu si mohli na projekci v plné kráse vychutnat intro ke Smooth Criminal původně natočeného pro This Is It Tour. Právě poutavě sestříhaná videa poodhalila slabost Cirque Du Soleil. Kdykoliv se na videoprojekci zjevil Michael Jackson, připoutal k sobě zraky tisíců diváků a tanečníci se mohli snažit jakkoliv, jeho charisma nepřebili.

314213_479057995452401_332763424_n314124_501390029885864_283433361_n

Esteticky nejúchvatnější část nastala na začátku druhé půle, kdy se při I Just Can't Stop Loving You do výše na laně vznesl pár akrobatů a zavěšeni do sebe napůl odtančili a napůl odlétali tanec lásky. Druhá část také přinesla téma lidských práv a ekologické šetrnosti, což k osobnosti zpěváka neodmyslitelně už za jeho života patřilo. Zejména v závěru se O2 arénou valil hysterický křik sklaních fanynek a fanoušků, tak jak tomu bývávalo tradičně při Jacksonových vystoupeních.

Při I'll Be There se před pódium spustilo plátno, na kterém se vysílal záznam malého Michaela, jak zpívá právě tuto skladbu a na tvářích mnoha lidí v sále byl v tu chvíli vidět patrný smutek ve tváři. A ačkoliv píseň Gone To Soon byla původně věnována Ryanovi Whiteovi, O2 Arena při těch slovech jistě myslela na Michaela.

Michael Jackson Immortal World Tour nepřinesla nic převratného. V průběhu dvou hodin se střídaly kýčovité momenty s těmi úctyhodnými. Vizuální dojem kazilo tristní nazvučení. Pro českého fanouška, který měl možnost hudební legendu vidět v Praze osobně, připravil Cirque du Soleil chvíli, kdy si mohl zavzpomínat a cítit, že Jacksonovi obdivovatelé jsou stále slyšet.

text: Daniel Maršalík

0,00