LIVE: Na oslavě Radia Wave nikdo vlny nedělal

Vydáno 20.01.2014 | autor: Ondřej Bambas

Již osm let uběhlo od spuštění rozhlasové stanice Radio Wave. Dnes se dá poslouchat pouze přes internet, o to více je progresivnější, se snahou nabídnout lidem alternativu. Navíc prostřednictvím svého projektu Stimul přiváží zajímavá jména aktuální scény. Jako Actress či Rudi Zygadlo.

LIVE: Na oslavě Radia Wave nikdo vlny nedělal LIVE: Na oslavě Radia Wave nikdo vlny nedělal

Radio Wave 01VIII. NAROZENINY RADIA WAVE: RUDI ZYGADLO, ACTRESS
MeetFactory, Praha
18. 1. 2014

Party v MeetFactory začala už brzy v sedm večer v režii domácích interpretů, to však neznamenalo, že by se brzy i končilo. Britský producent Actress naopak ještě po druhé ranní točil své oblíbené desky. Jeden z prvních večírků nového roku sliboval vzhledem k oblíbenosti klubu, rádia a symbolickému vstupnému hojnou účast. Gratulantů přišlo dost, i tak by se ale do sálu několik dalších hlav vešlo. Ten večer byl ale více o kamarádech a příjemné atmosféře u drinku.

Rudi Zygadlo už u nás několikrát vystupoval, dokonce i s celou kapelou, tentokrát však dorazil pouze s bubeníkem. A byla to škoda, jelikož zejména první polovina vystoupení strádala a do tempa se hudba dostala, až když vzal Rudi do rukou kytaru. Podobně gradoval i zvuk a doprovodné vizualizace Lunchmeatu. Kreativci domácího vizuálního studia opět prokázali důvtip a jednoduchým nápadem s polopropustnou síťovinou obohatili hlavní vystoupení. Když u Rudiho využívali zejmnéna horních malých sítí, na které promítali geometrické obrazce, u Actresse dominovala přední, vytvářející mezi stageí a hledištěm artovou hradbu.

Radio Wave 06Radio Wave 34

Právě u druhého zahraničního hosta se vizuály staly posledním důvodem, proč v sále setrvat a set doposlouchat až do konce. U Actressovy produkce je totiž udržení pozornosti dost náročné; podobně jako na novince Ghettoville, i pražské vystoupení tvořily samostatné fragmenty a tracky na sebe plynně nenavazovaly. Beaty londýnského podzemí zabalené do hip hopu, jednoduchého techna i dubstepu hrály naživo z vinylových desek a kouzlo praskajícího zvuku jenom doplňovalo jejich temnou ambivaletní atmosféru. Stejně jak je totiž Actress těžko uchopitelný, je ve své čistotě působivý. Naneštěstí u nás mají večírky ve zvyku začínat brzy, spousta lidí tak již byla hodinu po půlnoci společensky unavena a hudba jim tvořila pouze kulisu k diskusím na baru.

Narozeniny Radia Wave možná nenabídly dechberoucí vystoupení a v rámci Stimulu už jsme měli možnost vidět lepší performance. Tato akce ale ukázala, že propagovat hudbu trochu jinak, dělat vlny ve stojatých vodách českého radioprostoru, má smysl. Aktivity redaktorů se neustále rozšiřují a do nového roku slibují ještě více dění, což může mít na vnímání hudby pozitivní dopad. Přejme jim tedy mnoho úspěšných let ve studiu i mimo něj.

text: Ondřej Bambas, foto: Anna Červinková

0,00