LIVE: ChodRockFest počtvrté: Chinaski, Wohnout, UDG i Krucipüsk

Vydáno 10.08.2014 | autor: redakce

Druhý srpnový víkend patřil v Domažlicích čtvrtému ročníku ChodRockFestu. Během dvou dní a večírku pro nedočkavce se na pódiu vystřídali např. Chinaski, UDG, Wohnout, Krucipüsk, Mandrage nebo Prague Conspiracy.

LIVE: ChodRockFest počtvrté: Chinaski, Wohnout, UDG i Krucipüsk LIVE: ChodRockFest počtvrté: Chinaski, Wohnout, UDG i Krucipüsk

patek-118ChodRockFest

Domažlice
7. - 9. 8. 2014

Hudební blok probíhal na dvou scénách (ČEZ stage - menší pódium; HIT reality stage - taháky festivalu), jež se v produkci pravidelně střídaly. Z kapel, které v pátek návštěvníkům zahrály na ČEZ stage (Septic People, Prague Conspiracy, Zvlášňý škola a Sticx) je potřeba vyzdvihnout zejména výkon čtveřice Prague Conspiracy v čele s charismatickou zpěvačkou Anetou.

Na hlavním pódiu bylo v pátek možné slyšet jak největší hity, tak i písně z posledních alb skupin UDG, Mandrage, Chinaski a Wohnout. Při koncertu UDG si bubeník Jugi vyzkoušel svůj oblíbený stagediving společně s jím vybranou fanynkou, kluci z Mandrage odpalovali pyrotechniku a konfety a publikum tančilo tak divoce, až se hýbalo hrazení před pódiem. Wohnout pak důstojně zakončili první den svým  osobitým a pozitivně naladěným programem.

patek-107

Pomyslný vrchol však ještě předtím předvedla skupina Chinaski, jejíž dramaturgicky bezchybný setlist odstartoval Michal Malátný, který sám se svou kytarou zazpíval Domažlicím skladbu Dobrák od Kosti. Lidé slyšeli vše, na co čekali - Drobnou paralelu, 1. signální, 1970, aktuální singl Hlavolam, Tabáček nebo závěrečnou Kláru v rockovější hávu, ale i trochu nečekaně kousek hitu Back in Black australských AC/DC. Po vystoupení všech interpretů pokračovala party ještě na ČEZ stage, kde pod DJskou taktovkou moderátora Jirky Pelnáře zněla hudba až do tří hodin ráno.

Sobotní den na ČEZ stage odstartoval nýrský soubor Chai, kde v průběhu dne vystoupila také stále více oblíbenější V3ska, strakoničtí Bags, skvělý chlumecký Komunál nebo hvězda českého porno-folku, Záviš, který bavil svým charakteristickým humorem a zahrál známé skladby jako například Zbyl jsem tu sám, Dvě panenky, Cukrář nebo Červený most.

patek-119

patek-104

Krucipüsk v čele s Tomášem Hájíčkem naladil posluchače na tvrdší, rockovější vlnu. Po něm vystoupil Vilém Čok se svou kapelou Bypass a odehrál i hit Karel nese čas, znělku ze seriálu My z Kačerova, svůj největší hit z Pražského Výběrů Na václavským Václaváku, ale i to nejlepší ze své sólové tvorby. Nechyběla ani pódiová prezentace ve formě lebky s blikajícíma očima umístěné na mikrofonovém stojanu nebo polystyrenového WC, které si Vilém připevňoval na svou zadnici. Poté vystoupil se svou doprovodnou kapelou Xindl X s hity jako Chemie, Dysgrafik nebo Anděl. Při vystoupení legendárního Katapultu zazpíval Olda Říha se svými kumpány písně Až, Půlnoční závodní dráha, Někdy příště, Hlupák váhá nebo třeba Blues, při kterém si zahrál sólo na foukací harmoniku. Dojem trochu kazila dlouhá outra, jež se na festival moc nehodí.

Walda Gang přivítali zcela zaplněný areál a odehráli hodinu rockových předělávek různých táborových písní, ale i svých vlastních skladeb. Působili velmi sehraně jako dobře fungující stroj. Škoda jen, že s následujícími Harlej, kteří však zněli o něco více syrově, hrají několik stejných písní. Obě kapely dohromady však zapůsobily jako skvělý vrchol festivalu.

text: Daniel Salcman, foto: Jan Zeman

0,00