Šetrný hudební obklad pana Priessnitze

Vydáno 09.04.2007 | autor: redakce

Po dlouhých letech, kdy dávali přednost jiným pražským prostorám, se Priessnitz vrátili do Lucerna Music Baru. Vstoupili podruhé do stejné stereofonní řeky? Odpověď nabízí recenze Filipa Macháčka.

Šetrný hudební obklad pana Priessnitze Šetrný hudební obklad pana Priessnitze

Priessnitz, Please the Trees
29. 3. 2007, Lucerna Music Bar, Praha

Priessnitz, kteří loni díky albu Stereo zažili nebývale úspěšný rok, odehráli svůj první letošní koncert v prostorách pražského Lucerna Music Baru - tedy na místě, kde již nekoncertovali řadu let. Společně s nimi se představila formace Please the Trees včele s písničkářem Vaškem Havelkou, jinak známým třeba z projektu SelFbrush. A jejich set byl… začouzený, barový v tempu tak zběsile pomalém, že pokud bych si měl někoho poslat pro smrt, byli by to právě Please the Trees.

Během produkce "Trees" se prostor před podiem příjemně zalidnil, takže Priessnitz nastupovali již před velice slušně zaplněný sál. Jeseničáci prostě stále táhnou, což je i po letech ignorace ze strany televizí a (většiny) rádií skvělá zpráva. Jejich živá vystoupení si udržují standardní, vysokou úroveň. Přesto je třeba říct, že laťku nasazenou jejich posledním pražským koncertem v žižkovské Akropoli nepřeskočili.

Spíš než vinou skupiny to ale bylo prostorem, ve kterém se koncert odehrával. Nepamatuji se, že by Priessnitz odehráli špatný set a i tentokrát hráli tak, jak jsem od nich očekával. Jaromír Švejdík oblečený jak švihák lázeňský s osvědčeným supportem v zádech sice do lidí sázel jeden hit (v pomyslných uvozovkách) za druhým, ale tak nějak tomu chyběl moment překvapení.

Koncert se odehrával spíše v pomalejším tempu, skoro to chvílemi vypadalo, že songy vybíral Vašek Havelka. Klasická přídavková gradace zakončená Sny tak působila jak zkropení živou vodou. I přes mírné zklamání jsem však z Lucerna Music Baru odcházel příjemně hudebně saturován a pln vděku za to, že na mě jesenický Pentagon i tentokrát vyslal osvědčenou zbraň nikoliv hromadného ničení.

Filip Macháček

0,00