RECENZE: Coulourful Noise od Purist je spíše černobílým balzámem

Vydáno 24.02.2015 | autor: redakce

Purist jsou mezi českými posluchači takřka neznámá kapela, je tedy na místě krátké představení. Jedná se o electropopové trio z Bratislavy, které před nedlouhou dobou debutovalo deskou Colourful Noise. Je to opravdu noise? A nakolik je colourful? Odpoví následující recenze.

RECENZE: Coulourful Noise od Purist je spíše černobílým balzámem RECENZE: Coulourful Noise od Purist je spíše černobílým balzámem

purist-colourful-noise-1400x1400PURIST

COLOURFUL NOISE
Championship Music
10 trax / 36:01

Tracklist: Intro, Colourful Noise, Silence Keeps Us Alive, Back, Stories, Colourful Noise Pt. 2, Sarah, Monochrome, Tomorrow's Life, Home Tune

Barevnost je to poslední, co člověka při poslechu Colourful Noise napadne. Emoce jsou zde spíš černobílé, žádné veselé a hravé písně nečekejte. Přesto se nenechme mýlit - černobílost rozhodně neznamená nerozmanitost. Emocí a zvukových zdrojů různých pocitů a nálad je zde opravdu celá škála. Padesát odstínů šedi. Té šedi nočního města na podzim, které po požití alkoholických nápojů lehce vymrzlí procházíte a v uších vám jako dokonalý soundtrack hrají právě Purist.

Debutovou desku točili Purist v Red Bull studiích v Kodani. Vane-li orkán valícího se precizního soundu právě odtud, klobouk dolů. Takhle produkčně a zvukově vycizelované album je na domácí scéně, (tedy promiňte, československé) opravdu ke slyšení málokdy. Už po třetím songu je rukopis Purist zcela jasný a v podstatě víme, co nás do konce desky čeká, přesto splynutí do jednoho nerozlišitelného proudu hudby nehrozí. Purist střídají tempo i nálady (v rámci mantinelů emocí, které ze sebe Colourful Noise vypouští), přesto drží kompaktnost a funkčnost v rámci celku. To je jedna z nejsložitějších disciplín muziky, Purist ji pokořili.

Desce sice chybí určitá přímočarost a kapela jako by se ve svých aranžích a zvukových nápadech mnohdy sama ztrácela. Přesto tam někde pod nánosem takřka 100% syntetických zvuků vystrkuje uši refrén, silná melodie, hitovost. Takovou ukázkou je například titulní Colourful Noise nebo song Tomorrow's Life. Ty by stačilo trochu oprášit a odprášit, zjednodušit pro řadového posluchače a mohlo by se jednat o zkousnutelný materiál pro ty osvícenější rozhlasové stanice.

Colourful Noise je povedená deska na mnoho poslechů, jež rozhodně neomrzí po tom prvním. Takový debut aby člověk pohledal.

BEST TRAX: Colourful Noise, Silence Keeps Us Alive, Tommorow's life
ZKUS TAKY: K Bleax - Survival, Lamb - Backspace Unwind, CHVRCHES - The Bones Of What You Believe