LIVE: Indy & Wich a THePETEBOX si libovali v nostalgii

Vydáno 21.05.2015 | autor: redakce

Duo Indy & Wich můžeme považovat za matadory české hiphopové scény. Jejich cesty se však rozešly, každý se věnuje převážně vlastním věcem a společné koncerty se tak staly spíš vzácností. V rámci party Urban Zone se sešli v pražském Lucerna Music Baru a sestrojili stroj času. Jejich vystoupení zpestřil britský beatboxer THePETEBOX.

LIVE: Indy & Wich a THePETEBOX si libovali v nostalgii LIVE: Indy & Wich a THePETEBOX si libovali v nostalgii

Urban Zone 04

INDY & WICH, THePETEBOX
Lucerna Music Bar, Praha
20. 5. 2015

Když se sejde tato legenda českého rapu, vyvolá to vždy vlnu nadšení. Kdo by si nechtěl zanotovat pecky jako Zlatokop nebo Bratři v rýmu? Koncert v Lucerna Baru se k obecné spokojenosti nesl v duchu vzpomínek a ozvěn z minulosti. Klub známe často narvaný k prasknutí, ale díky tomu, že tentokrát nebyl morbidně přeplněn, působila celá akce jako rodinný večírek, kde strýc Indy s Wichem a jejich kámošem LA4 vypráví příběhy z války. Ona vlna nostalgie byla tak intenzivní, že si Indy nevzpomněl na text skladby Bratři v rýmu, kde rastafariánský chraplák Dr. Karyho nahradil LA4. Celou situaci ale duchaplně zachránil Wich, který měl text ve svém počítači.

Jejich show byla takřka dokonalá. Indy, který je známý svým ladným pohybem po pódiu a nespokojí se pouze s máváním rukou, po každém přihnutí z lahve působil stále sebejistěji. Naopak je velká škoda, že se plně nevyužil potenciál DJe Wiche, který upustil od improvizace a gramce měl na pódiu spíš na parádu. Nejspíš se šetřil na své vystoupení v Chapeau, kam ihned po jejich show spěchal. Nicméně ani fakt, že fanoušci občas rapperům rozuměli jen díky schopnosti odezírání ze rtů, dojem ze setu, jenž tvořily převážně skladby z prvních dvou desek, nezkazil.

Urban Zone 22

Urban Zone 39

Do pomyslného nostalgického kotle přihodil i zahraniční host této akce. Britský beatboxer známý pod pseudonymem THePETEBOX, jenž má na kontě spoustu vyhraných soutěží a miliony views na youtube, dokázal svými hlasivkami suplovat celou kapelu. Všem padla brada na zem, když ze sebe dokázal vyloudit zvuk saxofonu, takže se nabízela myšlenka, že za plentou stojí živá kapela a The Petebox je sprostý podvodník. Není. Jeho zlato v hrdle, spousta krabiček a looperů daly za vznik coverů skladeb jako Where Is My Mind od Pixies nebo Lithium od Nirvany.

Urban Zone party edition byl povedený hiphopový večírek s rodinnou a přátelskou atmosférou, kterou nepokazil špatný zvuk ani občasné technické problémy s kabely. Kolovalo brko, Indyho lahev a tuny pozitivní atmosféry. I přes to, že LMB nepraskal ve švech a posluchač nemusel strávit koncert za (ne)slavnými sloupy, všichni se rozcházeli spokojeni, hudebně uspokojeni a se slzičkou líně stékající po tváři.

text: David Stoklas, foto: Michal Řáda

0,00