Divokej Bill vydává živé DVD a jede mezinárodní turné - byli jsme se podívat, jak jim to hraje. V REPORTU 12/07 se navíc můžete těšit na exkluzivní reportáž z Vídně.

Bill byl v Budějovicích divokej Bill byl v Budějovicích divokej

DIVOKEJ BILL, DIE HAPPY

9.11. SPORTOVNÍ HALA, ČESKÉ BUDĚJOVICE

Rock for Europe?

Stejně jako Kabát a Tři sestry se i Divokej Bill vypracoval z hudebního outsidera do pozice úspěšné kapely. Letošní nadnárodní turné absolvoval v doprovodu zahraničních pojmů.

Jihočeská štace byla poslední, kde se s úvalskými reky představili Die Happy (posléze je vystřídali Levellers). Německo-české kvarteto si svou nelehkou roli doslova vyžralo. Nejenže se stylově odchylovalo, z čehož pramenila horší odezva, ale muselo se vyrovnat i s bezzubým zvukem. Marta Jandová, zpěvačka s nádherně dravým hlasem a dech beroucím profilem, se tedy v kontaktu s nedůvěřivým publikem dost nadřela. „Zpívat nahlas umí každej, ale potichu jen vy,“ ocenila spolupráci ve volnější pasáži Hello, ovšem znělo to dvojsmyslně. Díky Extraordinary Me, Love To Hate You, Slow Day, Not That Kind Of Girl, Supersonic Speed ad. nezůstalo opomenuto žádné z pěti alb, avšak set nebyl věrným obrazem potenciálu souboru.

Divokej Bill rozšířil sestavu o hostující didjeridoo, jehož dutí ani v rapidně zlepšeném nazvučení příliš nevyniklo, ovšem předchozího dne dočasně přišel o banjistu. Honza Bártl totiž zkoumal fotbalové finesy a zlomil si nohu. Nicméně formace se s oslabením vyrovnala a pomocí rozjuchaných i melancholických písní, hustě osazených znásobenými vokály, sklízela na hřišti domácích jeden bod za druhým. Finále se pak prostřednictvím populární Rozárky a diskutabilního Alkoholu neslo v de facto akustickém duchu. Tuzemské publikum má Divokýho Billa rádo, třeba zabere i export do cizích zemí.

text Daniel Folprecht foto Petr Tibitanzl (fotoreport zde!)

REPORTÁŽ Z KONCERTU DIVOKÝHO BILLA VE VÍDNI ČTĚTE V PROSINCOVÉM REPORTU!

0,00