Monkey Business v Argentině - 3. část

Vydáno 14.12.2007 | autor: redakce

Buenos diaz, compaňeros,
trochu jsem to včera zakřikl, když jsem psal, že soundcheck a příprava vystoupení proběhly bez potíží. Vybavení klubu La Trastienda totiž ne zcela odpovídalo potřebám kapely a přestože byli místní s technickým riderem seznámení dlouho dopředu, některé nástroje, jako třeba clavinet, tu prostě nebyly. Jorge, produkční festivalu, který nás má na starost, tak musel i cosi kupovat a shánět jinde.

Monkey Business v Argentině - 3. část Monkey Business v Argentině - 3. část

Technické nedostatky však ještě převýšilo něco, co bych nazval dramaturgickou nesmlouvavostí provozovatelů klubu. Jak už jsem totiž předeslal minule, před MB vystoupila pomalovaná mexická banda Moderatto, která se stylizuje do glamrocku 90. let. S typickým pozérstvím a nabubřelosti, se čtyřmi obřími Marshally za zády a "kissáckými" manýrami. Šátky, růže, natupírované přelivy a We Will Rock You ve španělštině nesměly chybět. O hudbě se ale moc mluvit nedalo. Věřte, že by tyhle legrační Mexikánce strčila do kapsy kdejaká tancovačková parta z Plzně-severu. Ale všechno je relativní a často i paradoxní. A tady jsou vidět paradoxy s velkým P.

Až po jedenácté hodině se dostali k slovu Monkey Business. Lidí v sále už bylo málo, ale ti, co zůstali, byli zvědaví a natěšení. Kapela se s tím nemazlila a pustila se do hraní tak, jak ji známe z českých pódií. Byla to taková veřejná zkouška v plném koncertním nasazení, se všemi hity i Matějovými roznožkami. Prostě showcase pro média a pár dalších. Fotbalovou terminologii řečeno, přípravný přáteláček před sobotním šampionátem.

Šampionát - Personal fest vlastně začíná už dnes. Na pěti scénách rozlehlého sportovního komplexu se představí desítky kapel. Převažují ty hispánské a hiphopové. Hvězdami večera mají být Snoop Dogg, B real z Cypress Hill, Portorikánec z Miami Tego Calderon a jeho drsní krajané Calle 13. To bude maso. Jsou tu ale i kytaroví Dandy Warhols, některým českým fans známí Coco Rosie a několik elektronických projektů. Nejvíc mě zajímá atmosféra. Bude stejně divoká jako ta, kterou už tu věrně známé z pouličních demonstraci? (Ta dnes prošla i naší ulicí a policejní kordóny jsou na každém rohu). To snad aby se raději podobala fotbalovému kotli při zápasech Boca Juniors.

Hasta maňana.

Jarda Hudec, 7.12.07, Buenos Aires

0,00