RECENZE: Album DNA je pro Backstreet Boys dobrou reklamou

Vydáno 13.02.2019 | autor: Filip Pešta

Hudba devadesátkového boybandu se v minulosti stala soundtrackem mnoha životů. Za svou kariéru prodali Backstreet Boys přes sto milionů desek, čímž si vysloužili titul nejprodávanější chlapecké skupiny na světě. A i přes stokrát omleté rčení, že "vše musí jednou skončit", jsou stále tady a na mapě moderního popu se ani jeden z nich neztratil.

RECENZE: Album DNA je pro Backstreet Boys dobrou reklamou RECENZE: Album DNA je pro Backstreet Boys dobrou reklamou

Backstreet Boys

DNA

Skladby: Don't Go Breaking My Heart, Nobody Else, Breathe, New Love, Passionate, Is It Just Me, Chances, No Place, Chateau, The Way It Was, Just Like You Like It, OK

12 trax / 39:18 min

Vydavatel: Sony Music

DNA (zkratka Digital And Analog) je jejich devátou studiovou deskou. Mísí trend digitálních vzorků a analogových prvků žánrů jako Nashville sound, funk nebo r'n'b. Hlavním prvkem je zde úderný, moderní zvuk, který vám v mnoha případech bude schopný urvat hlavu, pokud vás prsty zasvrbí příliš doprava. Dalším úctyhodným faktorem jsou i po tolika letech melodie. Kapela, která by si z fleku vystačila pouze s I Want It That Way, písní, kterou zná doslova celý svět a její popularita nebledne ani u současných teenagerů, dokáže zaujmout i na novince chytlavými písněmi.

Žánrové přísady vás prostě budou bavit.  Ať už jde o typickou popovou hitovku Don't Go Breaking My Heart nebo o funky notu v Passionate. Kdo by chtěl přece jen plakat dojetím, může to zkusit poslechem No Place a nezapomenout při tom mrknout na videoklip, ve kterém hrají děti všech "Backstreet chlapců". Ve výčtu spolupracovníků můžeme tentokrát najít jména, jako jsou Shawn Mendes nebo Ryan Tedder, zpěvák kapely One Republic. Celkový producentský tým vynesl Backstreet Boys první album na špičce americké hitparády od roku 2000.

Backstreet Boys vyrážejí s novým albem do hal, v Praze zahrají v červnu

Stále skvělé vokály

I když se z kluků v pohyblivém kruhu života stali otcové od rodin, na zvuk jejich hlasů to žádný vliv nemá, a to i přes dysfonii Briana Littrella, se kterou stále bojuje. Nejsilnější vlastností je u nich stále vokální různorodost a individuální talent každého z nich. Společně pak na albu vytvářejí vkusné vokální plochy, v nichž si nikdo nechce urvat větší kus než ten druhý. Vy si tak můžete užít jejich vzájemné harmonie do sytosti. Zvukové možnosti jejich míchání totiž nemají žádné hranice. Když se zaposloucháte pozorně, můžete objevit zajímavá vokální překvapení v pozadí.

A pokud je v dnešní době vydání desky spíše reklamou na nadcházející turné, pak má tohle promo velmi dobrý výsledek. Backstreet Boys se živě předvedou 22. června v pražské O2 aréně se svým nejvíce expanzivním turné za posledních osmnáct let.

text: Filip Pešta

Témata: Backstreet BoysShawn Mendes, Ryan Tedder, DNA, O2 arena

4,00