Tata Bojs: nastavovaná Smetana

Vydáno 01.12.2009 | autor: redakce

Tata Bojs a Ahn Trio zahráli ve středu 25. listopadu v brněnském klubu Fléda. Karel Prchal si dělal pečlivě poznámky.

Tata Bojs: nastavovaná Smetana Tata Bojs: nastavovaná Smetana

Kdo chtěl vidět Tata Bojs v Brně, nesměl zaváhat ani chvíli. Fléda byla v onu osudnou středu v obležení šťastlivci, kteří se dostali k lístkům. Ostatní utřeli a šli zahnat žal domů. Narvaná Fléda netrpělivě čekala na trio z Hanspaulky doplněné o americko-korejské Ahn trio v roli speciálních hostů turné. Na pódiu se pomalu ani všichni nevešli, protože za jejich zády dominovala scéně bílá kostka. Na ni se odrazem přes vodní hladinu malého bazénku zrcadlily světelné efekty. U bazénku celou dobu seděl „plavčík“ a v rytmu muziky čeřil rozmokvanými prsty vodu.

Hudba začala skvělou Jednotkou času a C. V. A. N. Za ní měl sál možnost první volby, zda uslyší Toreadorskou otázku nebo její anglickou verzi Wasp song. Jasně že ten večer zazněla angličtina. Stejně si publikum vybralo i na konci koncertu a místo Jara zpíval Bublajs The Spring Song. V ten okamžik řekl Mardoša s humorem vlastním hostujícímu Ahn triu, aby si vyměnilo partituru a hrálo podle anglických not.

Kromě Flédy jsou všechny koncerty reTour 2009 (remember november) divadelní. Tam jsou často programy a proto i do Brna přivezli Tata Bojs něco podobného. „Tento program obsahuje navíc v limitované edici sta kusů DVD s podpisy a záběry z posledního koncertu, který se konal ani ne týden před brněnským,“ uvedl premiéru Mardoša. Ten i když celý večer proseděl, pořád mu nohy nepřestávaly podupávat. Občas do rytmu přidal i hlavu. Brněnský večírek starých známých byl dokonale uvolněný. Obě tria totiž už měla repertoár dokonale zažitý z loňského roku. Ahn trio se kromě hraní na housle, klavír a violoncelo zapojilo i zpěvem v Pěšácích, kde jim patřila věta „není malých rokenrolí“. Užívali si to maximálně. Stejně jako všichni ostatní v sále. A že jich nebylo málo.

7/7

text a foto Karel Prchal

Setlist: Jednotka času, C. V. A. N., Toreadorská otázka (Wasp Song), Tanečnice, Kudu Aditsuh, Vesmírná, Devoto, Elišce, Růžová armáda, Trilobeat, Skovka, Náměsíčná, Pěšáci, Šťastnější, Lasičky, Attention Aux Hommes!, Jaro (The Spring Song), Divnosti

0,00