Český slavík 2010

Vydáno 02.12.2010 | autor: redakce

Karel Gott, Lucie Bílá a Kabát - to jsou dlouholetá synonyma ankety Český slavík. Ani letošní ročník nevykročil bokem z tradice, jak ostatně píše ve své reportáži Vendy Sonnková.

Český slavík 2010 Český slavík 2010

Český slavík Mattoni 2010
27. 11. 2010, Státní opera, Praha

Jakožto člověk, jehož jedním z koníčků je hudba, jsem kvitovala s povděkem šanci, jít se podívat na vyhlašování ankety Český slavík Mattoni. Mým šálkem jsou tedy spíše méně mainstreamové záležitosti, ale nikdy neškodí udělat si přehled a zažít něco nového. Do Státní opery jsem tudíž dorazila zavčasu a poměrně natěšená :)

Ráda jsem byla i za skutečnost, že účinkující vystupovali naživo - bez playbacku - a tudíž jsem si o nich opravdu mohla vytvořit nějakou představu. A špatné nebylo ani to, že jsem zažila „jak se dělá přímý přenos“ – včetně pokynů od pana režiséra typu „za tři minuty končí reklama, honem na záchod a usaďte se na svá místa“.

Nicméně k věci. Toho večera jsem měla možnost shlédnout několik hudebních vystoupení – Martin Chodúr mě překvapil velmi mile – jeho Let´s celebrate mi zněla v uších ještě v neděli. Není nad pozitivní začátek akce! A hlas má tenhle zpěvák hodně zajímavý, to se musí nechat. Zajímavý byl taky poetický duet Tomáše Kluse a Jany Kirschner. Jejich společný koncert může být vcelku příjemný zážitek. Naopak duet Xindla X a Olgy Lounové Láska v housce mě příliš nenadchnul. A to ani přesto, že ho vyšperkovali přítomností dvou břišních tanečnic. A nenadchnul ani Marek Ztracený – textu jeho písně nebylo pořádně rozumět a vůbec působil tak nějak unyle.

Naopak Ewa Farna to rozjela ve velkém stylu a přesvědčila mě, že pokud zvládne přechod z teenage hvězdy do dospělé slečny zpěvačky, má před sebou rozhodně velkou budoucnost. Šla do toho naplno. Petr Kolář zazpíval - jako vzpomínku na Petra Muka - song Tančíš sama. A já myslím, že není nad originál. Nicméně taneční doprovod byl opravdu krásný. Chinaski a Olympic na mě nezanechali v podstatě žádný dojem a Anna K. byla příjemnou tečkou za první částí večera.

Druhou část večera jsem pak příjemně zakončila u čokoládového fondue a borůvkových mattoni koktejlů. Výsledky 45. Ročníku (12. pod křídly Karlovarských minerálních vod) ankety asi není nutno připomínat - ono nakonec, zas tak moc se během let nemění – ale přece jen přikládám stručný výcuc z výsledků.

Výsledky ankety Český Slavík Mattoni 2010:

ZPĚVAČKA Lucie Bílá

ZPĚVÁK
  Karel Gott

SKUPINA
Kabát

SLAVÍK BEZ HRANIC No Name

OBJEV ROKU Markéta Konvičková

Nakonec jak podotknul moderátor večera Libor Bouček (mimochodem i ten mě svým projevem mile překvapil): „Alespoň nějaké jistoty v Čechách máme“. Bez vítězství Karla Gotta, Lucie Bílé a Kabátů by to asi holt ani nebyl Slavík. I když mi pořád vrtá hlavou, kdo vlastně hlasuje kupříkladu pro Lucku Vondráčkovou. Shrnula bych to tak, že předávání slavíků byla rozhodně dobrá příležitost vidět a slyšet naživo interprety, na jejichž samostatný koncert bych asi nešla, a udělat si o nich nějaký obrázek. A jak už jsem psala na začátku, člověk by si občas měl rozšiřovat obzory.

5/7

text Vendy Sonnková, foto Image

0,00