Vydáno 14.12.2010 | autor: redakce

Richard Müller zavítal v rámci svého Potichu tour do brněnského klubu Semilasso, kde zahrál v pozměněných aranžích všechny své důležité hity. Na místě byl i náš kolega Karel Prchal.

Richard Müller: koncert v Brně Richard Müller: koncert v Brně

RICHARD MÜLLER
11.12. SEMILASSO, BRNO

Intimně tichý Richard.

Co říci k dvoumetrové postavě Richarda Müllera? Teď už snad nic. Všechno všichni ví a znají. Dávno je pryč doba, kdy se na podiu obnažoval a všem ukazoval svého famfulína. Teď už k interpretaci přistupuje trochu jinak. A když přijde na obnažování, tak trochu poodhalí temné zákoutí svého v některých místech pro fanouška neprobádaného nitra. Přesně toto ukázal i v brněnském Semilasse. Po předchozím turné po velkých sportovních halách vydal letošní slovenský Slavík novou desku Už. A hned nato se rozhodl, že fanouškům připraví malé koncertní překvapení.

S doprovodnou kapelou nazkoušel Potichu tour a vyrazil do světa. Většinu zastávek se podařilo vyprodat. I když lidi v hledišti seděli, byla atmosféra skvělá, což si pochvaloval i Richard. Playlist brněnského koncertu byl složený ze známých hitů, bez kterých si jen těžko dovedeme představit jeho kvalitní koncert. Ale i kdyby se na některý nedostalo, atmosféru by to nenarušilo a stejně by byli všichni spokojení jako želvy. Nešlo ale jen o opakování už slyšeného. U některých songů výrazně změnil aranžmá a i zarytý fanoušek měl chvíli problém, než píseň poznal. A o tom to je. Dát lidem více než jenom to, že ohrajete písničky v přesném rytmu, jako jsou nasázeny na desce.

Chvílemi jsem si spíše připadal jako na koncertu vážné hudby, kde i malé vrznutí židle dokáže pohřbít tenkou a křehkou vazbu mezi hudebníky a naslouchajícím publikem. Richard Müller se moc nepohyboval. Seděl v čele na barové židličce, odkud kázal celý večer. Jen párkrát se přesunul na bok pódia, aby nezastínil své doprovodné hudebníky. I když zpěvák ke svému projevu nepotřeboval velký prostor, neubránil jsem se pocitu, že je jako slon v porcelánu bojící se udělat jakýkoli pohyb, aby nečekaným vrznutím podlahy neodstřelil tiché vystupování do kopru. Co se týče slovního výrazu, bavil diváky v sále pokaždé, když odzpíval. Musí se nechat, že je to profesionál a na svém kontě má už nespočet takových turné. Doufám, že ještě několik dalších let bude zásobovat novými písněmi hudební trh.

7/7

text a foto Karel Prchal

Playlist: 24 hodín denne, V tom istom meste, Už asi nie si, Koniec světa, Aspoň plakať, Rieka, Nahý II, Nebude to také l´ahké, Milovanie v daždi, Tlaková níž, Smutná pieseň, Rozeznávám, Spočítaj ma, Už, Cigaretka na dva ťahy, Očenáš, Srdce jako kníže Rohan, Po schodoch, Štěstí je krásná věc

0,00