Helloween: Návrat starých časů

Vydáno 31.12.2010 | autor: Daniel Maršalík

Německá power-metalová kapela Helloween se těsně před Vánocemi podívala i do Malé sportovní haly v Praze. Na koncertě byl i náš redaktor Vladimír Michna. Přečtěte si, jak vystoupení německé legendy viděl on.

Helloween: Návrat starých časů Helloween: Návrat starých časů

HELLOWEEN
PŘEDKAPELA: STRATOVARIUS, CITRON
Malá sportovní hala, Praha
19. 12. 2010

Beznadějně vyprodané vystoupení německých power-metalových mágů působilo jako návrat do již dávno ztracených 80. let. Kapela zahrála z nového alba Seven Sinners jen několik málo skladeb, které publikum jen odestálo, a výběr ostatních písní směřovala na ty nejstarší hity. Vypadalo to, jakoby Helloween již rezignoval na prezentaci nových věcí a vsadil již definitivně na osvědčené hity, které mu zajistí nesmrtelnost.

Aby na jednom koncertě zazněly zároveň písně jako Ride The Sky, Future World, Dr. Stein, I Want Out či March Of Time, to se ještě nikdy v novodobé historii kapely nestalo. Předčasným vrcholem koncertu bylo ovšem působivé medley z třináctiminutovek Halloween, Keeper Of The Seven Keys a King For Thousand Years. Snad zůstane v repertoáru i pro příští turné, jinak by měli mít fanoušci absentující na tomto turné opravdový důvod ke smutku.

Andy Deris se zarputile snažil vyzpívat všechny vysoké Kiskeho party a svůj falzet tahal až z paty, snaha byla oceněna, ale na svého populárního helloweenského pohrobka mít nikdy nebude, což nepřímo i sám přiznal přímo na pódiu slovy „...můj předchůdce nebyl zrovna špatný zpěvák...“

Publikum rozproudili čeští Citron, a poté již slavní Stratovarius, kteří zahráli výborně a nevynechali většinu hitů. Posluchač se proto jen musí ptát, proč dvě tak významné kapely hrající společnou show byly umístěny do tak malého prostoru. Někteří fanoušci na své idoly vůbec neviděli, jelikož bylo zcela přelidněno. A nepomohlo tomu ani to, že pořadatel vracel vstupné těm, kteří se do haly již nedostali. Důvodem byl zcela skandální fakt, že se prodalo více lístků, než je reálná kapacita haly, která má ve svém názvu zcela symbolické slovíčko „malá“. Přesto byl koncert, zejména pro ty, kteří dobře viděli a slyšeli, mimořádně vydařený.

42_helloween_c       64_helloween_b       71_helloween_a

6/7
Vladimír Michna