LIVE: Božští Foo Fighters si v Praze přizvali nečekaného hosta

Vydáno 28.06.2017 | autor: Jan Trávníček

Rockoví velikáni Foo Fighters se po pěti letech vrátili do České republiky při turné, které předchází jejich chystané zářijové studiovce Concrete And Gold a také jen pár dní poté, co jako headlineři patřili k vrcholům věhlasného festivalu Glastonbury. Navzdory tomu ale i tentokrát pár míst k vyprodání bohužel chybělo. Předskakovali Red Fang.

LIVE: Božští Foo Fighters si v Praze přizvali nečekaného hosta LIVE: Božští Foo Fighters si v Praze přizvali nečekaného hosta

FOO FIGHTERS
O2 ARENA, PRAHA
27. 6. 2017

Na Foo Fighters je spoleh. Pokud je zásadně nezradí zvukař, můžete si být jistí, že z jejich koncertu budete odcházet vyždímaní a totálně spokojení. Tak jako se to stalo v pražské O2 areně. Jestli někdo čekal kromě trojice obrazovek i nějakou show plnou konfet a ohňů, pak o kapele nic neví.

FOTOREPORT: Foo Fighters v Praze: Elektrizující rocková show, na kterou se nezapomene

Dave Grohl se ve třičtvrtě na devět přišel jen tak, jakoby nic, podívat na pódium, obhlídnout, jak to vypadá a pomalu si začal drnkat Times Like These. A než se publikum vzpamatovalo, že už se opravdu dívá na muzikanta přezdívaného jako rockový prezident, už se na scéně nacházelo dalších pět členů a jeli naplno. A ano, pět, protože těsně před turné formace oznámila, že jejich dlouholetý klávesák Rami Jaffee se stává oficiálním šestým článkem už tak pestré mozaiky. "Tohle je Rami a hraje na ten prokletý nástroj, na nějž vás nutili naučit se hrát rodiče a vy jste je za to nenáviděli", vtipkoval Grohl na jeho adresu a zároveň zdůrazňoval, jak málo času na tlachání má, protože má před sebou spoustu skladeb, které by rád zahrál. A skutečně - Foo Fighters hráli v Praze neuvěřitelné dvě a půl hodiny!

JAZ COLEMAN NA PÓDIU

Co všechno zaznělo, si přečtěte dole v setlistu, Grohl sám ale jeho původní verzí příliš neřídil a oproti předchozímu vystoupení v Budapešti se tam ledacos změnilo. Za hlavní vrcholy je třeba vyzdvihnout na minulém turné zřídka hranou Something From Nothing, dále Skin & Bones se sólem na tahací harmoniku, zpomalenou a klavírem dokreslenou verzi Wheels a různé prodlevy, návaznosti nebo delší gradace, což byl třeba příklad vyhecované The Pretender. To všechno ale bylo málo proti po sobě jdoucí trojici Walk, These Days, My Hero. Až na dřeň jdoucí výkon frontmana v triu jedněch z nejlepších skladeb skupiny. To už není kombo, to je přímo fatalita!

TOP 5 klipů Foo Fighters: Dave Grohl s copánky i parodie hollywoodských filmů

Z nové desky zazněl singl Run a La Dee Day, na avizovaný Sunday Rain nakonec nedošlo. A málem by nezazněl ani největší hit Everlong, na nějž frontman regulérně zapomněl, protože se místo luštění setlistu věnoval svému výkonu a po expresivní a geniální skladbě Best Of You už balil fidlátka. Je to ale známý poctivec, takže když si svou chybu uvědomil, ihned ji napravil.

Na internetu se ostatně dají najít stovky článků o tom, jaký je Dave Grohl obrovský sympaťák a komu všemu pomohl. Známé je hrdinské dohrání koncertu se zlomenou nohou, zahrání fanouškům v Itálii i různé zastávání se slabších. Také je to staromilec, milovník analogových záznamů a v neposlední řadě rovněž i fanoušek Killing Joke, jejichž tričko bylo údajně to první, které si coby teenager sám koupil. Jako další důkaz své neobyčejně obyčejné příjemnosti tedy na scénu pozval jejich zpěváka Jaze Colemana částečně žijícího i v České republice a společně vystřihli skladbu Requiem. Co chtít víc? Neskutečný nářez, tihle Foo Fighters

text: Jan Trávníček, foto: Marek Holoubek

setlist: Times Like These, All My Life, Learn To Fly, Something From Nothing, The Pretender, Cold Day In The Sun, Congregation, Walk, These Days, My Hero, Skin & Bones, White Limo, Arlandria, Rope, La Dee Day, Monkey Wrench, Wheels, Run, This Is A Call, Requiem, Best Of You, Everlong

Témata: Foo Fighters, Dave Grohl, Killing Joke, koncerty

5,00