LIVE: Kensington v Praze: Rock Café na vlně strhující holandské kytarovky

Vydáno 06.11.2015 | autor: Matěj Chalupa

Není to zas tak úplně dávno, co se čeští fanoušci indie rocku mohli namlsat holandských Kensington, kteří vystoupili na začátku srpna na festivalu Fingers Up. Přesto bylo už dopředu jasné, že o akci bude zájem a že pražské Rock Café bude příjemně zaplněno.

LIVE: Kensington v Praze: Rock Café na vlně strhující holandské kytarovky Kensington v Praze: Rock Café na vlně strhující holandské kytarovky

Zatímco se Eloi, frontman Kensington, v předsálí fotil a komunikoval s fanoušky, vedle v sále už přítomné a stále početnější publikum rozehřívali nadějní olomoučtí No Distance Paradise, u kterých je nutno vyzdvihnout celkovou propracovanost jejich show. Málokdy se u menší české kapely vidí taková práce, ať už mluvíme o sehranosti a celkově hudební stránce kapely, nebo o vizualizaci a umění si i třeba přes neznalost textů či písní celých podmanit publikum. O No Distance Paradise jako o zástupcích české indie rockové scény rozhodně ještě hodně uslyšíme, ať už se jim bude i nadále dařit u nás či na Slovensku, nebo zkusí se svou hudbou prorazit i do zahraničí. Podobně jako jejich kolegům z indie scény Ghost Of You by jim slušelo místo na nějakém menším pódiu na maďarském Sziget festivalu, kde by se třeba mohli objevit i po boku kapel, kterým již předskakovali - The 1975, Glasvegas a teď už i Kensington.

Pokud v případě předkapely mluvíme o zdárném zaujetí publika a příjemném překvapení pro ty, kteří No Distance Paradise neznali, o Kensington se pak už jen těžko hledají ještě silnější slova chvály a úžasu. Nezastavitelná vlna energie proudící celým sálem skrze každého přítomného, salva zvukových výstřelů mířící k uším fanoušků, jednoduše, leč působivě doplněna o světelnou show v podání klubových techniků. Od začátku až do konce setlist našlápnutý hitovkami, kromě starších písní pak nechyběly ani ty nejzásadnější hity ze zatím posledního alba Rivals, vydaného v loňském roce. Pomyslnou korunku celému vystoupení nasadila píseň Streets, jež svým podmanivým zněním a fanoušky ke zpěvu vybízejícím laděním roztančila sál do posledního.

Kensington letos už podruhé roztančili Rock Café

Co je v případě kapely, jako jsou Kensington, jednoznačnou výhodou, je schopnost skvěle předávat energii celému sálu, ať už se jedná o klubový koncert pro pár stovek lidí, nebo o velký halový koncert, který čítá návštěvníků několik tisíc. Toho jsme byli svědkem právě v srpnu letošního roku, kdy Kensington hráli na maďarském Sziget festivalu. A už po zaznění prvních pár tónů bylo jasné, že až bude příležitost někdy příště, byla by chyba si ji nechat ujít. Kensington za to totiž opravdu stojí.

text: Matěj Chalupa, foto: Čestmír Jíra

5,00