LIVE: Koncert bude! Tata Bojs přivezli do Prahy Emmu Smetanu i Underworld

Vydáno 12.05.2022 | autor: Barbora Turková

Rok a půl odkládaný koncert skupiny z Hanspaulky Tata Bojs v O2 universum se konečně uskutečnil. Nabitý sál všemi věkovými kategoriemi se dočkal dvouhodinového rock'n'rollu s hostem Emmou Smetanou. Večer otevřela ukrajinská zpěvačka Tonka.

LIVE: Koncert bude! Tata Bojs přivezli do Prahy Emmu Smetanu i Underworld LIVE: Koncert bude! Tata Bojs přivezli do Prahy Emmu Smetanu i Underworld

Tata Bojs
Praha, O2 universum
11. 5. 2022

Celou středeční show otevřela ukrajinská zpěvačka Tonka, která se se svým projektem představila už v brněnském SONU. Vystoupení tam bylo pro kapelu jakousi „generální zkouškou“ právě před pražským vystoupením. Tata Bojs se na koncertě věnovali především nejnovější desce Jedna nula, která vyšla v roce 2020. Vše otvírala Holka z plakátu, následovaly songy Zvony, Vlastní brácha, Zavazadlo, 220 Travoltů nebo Minoritní.

Show plná rock'n'rollu. Tata Bojs měli v O2 universu unikátní scénu i speciální zvukový systém

Na Tajemství si kapela pozvala na pódium Emmu Smetanu, která nazpívala francouzskou část písničky. Nechyběl ani Kraftwerk in Saint Tropez, kterým kapela vzdala hold své první cestě do oblíbeného dovolenkového místa. Po dlouhé době zazněla naživo i píseň Ztraceni V Překladu z desky Ležatá osmička, na kterou si zpěvák a bubeník Milan Cais na pódium přizval jednu z fanynek. V písni je to sice Juliet, naživo to byla ale Daniela.

Tata Bojs nezapomněli ani na své předchozí desky. Kromě Ležaté osmičky i na fanoušky velmi oblíbené Futuretro či Biorytmy. A kdyby Tata Bojs nezahráli třeba Attention aux hommes právě z Biorytmů, fanoušci by je zřejmě nepustili z pódia. Stejně tak to je i se skladbami Pešáci nebo Opakování. Koncert byl výjimečný nejen díky nasazení kapel, ale i co se zvuku týče. Skupina si totiž pro tento večer zapůjčila zcela unikátní systém Lisa, který zajišťuje komfortní hyperrealistický zvuk na všech místech v sále. Kdekoliv jste tak stáli, znělo to, jako by vám Milan Cais a přítomné vokalistky zpívali přímo do uší. Propracovaná byla samozřejmě i scéna, což u Tata Bojs není překvapením. Výtvarník se v Caisovi zkrátka nezapře.

Překvapeních si ale Tata Bojs připravily hned několik. Kromě Emmy Smetany nebo jedinečného zvuku to byla i upravená píseň Skovka. „Dřív jsme hráli naší verzi, pak jsme ji pro jeden projekt předělali do stylu Underworld. Fanouškům se to líbilo, víc než naše věci, což nás štvalo, tak jsme začali hrát zase tu naší původní verzi,“ uvedl hit Cais a fanoušky překvapil verzí alá Underworld. Pro mladší ročníky, kteří nezažili „zvuk devadesátek“, jak to Cais označil, to musel být asi trochu šok. Starší návštěvníci museli být jen mile překvapeni. Nadšení ale odcházeli všichni a jsem si jistá, že i Tata Bojs, kteří jsou sice koncertní profíci a odehráno mají za svou dlouhou kariéru nespočet, ale vidět nacpané O2 universum je pohled, který nikdy neomrzí. A zvláště, když byl koncert hned třikrát přesouvaný.

Text: Barbora Turková, foto: Lucie Nohlová
Témata: Tata BojsMilan CaisMardoša, Tonka, O2 universum, koncert

0,00