LIVE: Mother Mother učarovali Praze. Dynamickými písněmi roztancovali i dojali Forum Karlín

Vydáno 25.03.2024 | autor: redakce

Kanadští indierockoví Mother Mother poměrně nedávno vystřelili do širšího povědomí díky virálním songům Hayloft a Hayloft II na TikToku. Do pražského Fora Karlín přijeli představit českým fanouškům novou desku Grief Chapter, ale také rozhýbat a rozezpívat sál největšími hity, z nichž nejstarší Burning Pile zdobí hudební svět již od roku 2008. Svérázná kapela se specifickým zvukem a texty s důležitým poselstvím o sounáležitosti a peripetiích lidského života do svého hudebního příběhu, si podmanila všechny přítomné.

LIVE: Mother Mother učarovali Praze. Dynamickými písněmi roztancovali i dojali Forum Karlín LIVE: Mother Mother učarovali Praze. Dynamickými písněmi roztancovali i dojali Forum Karlín

Mother Mother
Praha, Forum Karlín
24. 3. 2024

Mladé dívky na vysokých botách dychtivě stepovaly před Forem Karlín dlouho před otevřením vstupu. Byly oděné do černých barev a většina z nich měla velmi výrazný make-up. Ačkoliv se Mother Mother řadí k indie rocku, je svou mimořádnou hudební všestranností schopna oslovit fanoušky a fanynky z různých koutů hudebního spektra.

Mother Mother otevřeli Praze svá srdce

S odbitím osmé hodiny se zhostil podia předskokan Moncrieff. Popový zpěvák s velmi procítěnými texty není na scéně nováčkem, což ukázal i fakt, že se mu povedlo perfektně vtáhnout publikum do příběhů, které jeho písně sdělovaly.

Mother Mother přišli na pódium lehce po tři čtvrtě na devět. Koncert raketově odpálili novinkou Nobody Escapes, což je opener z jejich nejnovějšího alba Grief Chapter. Album překypuje syrovými emocemi, jakými jsou ztráta, trauma, bolest, a především akceptace nepříjemných pocitů a situací.

Kapela nicméně sáhla i po starší produkci. Ihned poté totiž následovaly Arms Tonite, hit z jejího úspěšného druhého alba O my heart a virální pecka Hayloft II, která svou popularitu získala především díky TikToku. Koncert byl tedy zajímavým prolínáním starších i nových ér a cesty, kterou kapela od svého debutu ušla. Kromě klasických, rytmických a dynamických kytarových skladeb sestava sáhla i po akustických reinterpretacích svých textů. Dokonce během večera zazněly dva covery písní od Pixies a překvapivě Lany Del Rey.

Koncert se obecně nesl v milé a přátelské atmosféře. Frontman Ryan Guldemon při monolozích, které čas od času na pódiu vedl, povídal o jeho vztahu s fanoušky i o silně emotivních tématech, které hýbaly sálem. Příběhy totiž ilustrovaly bolestivou krásu lidského žití, kterou znal snad každý člen obecenstva, od výrazně namalované mladé slečny až po páry ve středních letech. Sounáležitost a fanouškovská rodina byly klíčovými momenty, které vystřelily skvělý zážitek z koncertu do vesmírných sfér. Členové Mother Mother byli nonšalantní a interagovali s publikem jako se starými kamarády. Guldemon dokonce několikrát během vystoupení hodil lahev s vodou do publika, aby bylo o fanoušky v prvních řadách, často znavené a zpocené, postaráno a nedošlo k nevolnostem.

Světelná produkce koncertu byla výborná. Úžasně dokreslovala atmosféru rytmické, ale velmi intenzivní hudby. Kapela byla schopna vtáhnout a rozhýbat naprosto všechny. Když přišlo na dva přídavky, Closer z nového alba Grief Chapter a Burning Pile, hit z roku 2008, který radí zahodit trable za hlavu, člověku se až nechtělo vystoupat po schodech a vyzvednout si kabát v šatně. Koncert byl opravdu vynikající, a ačkoliv je hudba Mother Mother chytlavá, nejintenzivnějším koncertním prožitkem byly sounáležitost a pouto, které kapela reprezentovala, a které byly znatelné všude v sále.

Text: Eva Čmuchařová, foto: Iveta Valentová
Témata: Mother Mother, Ryan Guldemond, Kanada, Forum Karlín

0,00