LIVE: Soilwork rozehřáli, ale Kataklysm už pražskou Akropoli totálně zválcovali

Vydáno 27.02.2023 | autor: redakce

V pražském Paláci Akropolis se sešly tři kapely lišící se jak stylem, tak i zemí původu. Večer měl jednoznačně vzestupnou tendenci, a to nejen co se návštěvnosti, ale také výkonů jednotlivých sestav týče. O pomyslný zlatý hřeb se postarali legendární Kataklysm, kteří nezklamali a naservírovali fanouškům své největší hity. A došlo i na headbanging a moshpit.

LIVE: Soilwork rozehřáli, ale Kataklysm už pražskou Akropoli totálně zválcovali LIVE: Soilwork rozehřáli, ale Kataklysm už pražskou Akropoli totálně zválcovali

Wilderun, Soilwork, Kataklysm
Praha, Palác Akropolis
26. 2. 2023

Večer otevřeli Wilderun z USA, kteří navštívili Česko vůbec poprvé, jak sám frontman, zpěvák a rytmický kytarista Evan Anderson Berry zmínil, přitom držejíc v ruce plechovku českého piva Kozel, za něž byl rád. Set Wilderun trval 45 minut. Obsahoval sice méně skladeb, zato však byl s delší dobou jejich odehrávání. Není divu. Tato formace spoléhá na tah na branku s progresivně instrumentálně virtuózním epigonstvím (což koresponduje s jejím titulem posledního alba z roku 2022), symfonicko-orchestrálních aranží či power metal prvků s případnými elementy připomínajícími folkový melodický death metal. Zejména při zaznění úderněji rychlejšího pojetí na bicí anebo growlingu, ne tak pokaždé obvyklého kromě čistě hlasového pěveckého fondu již předtím zmíněného Evana. Celkový výkon, během něhož se měnila barvotvárná atmosféra od tklivější a umělečtěji náročnější až do té částečně bouřlivěji vyhrocenější a přímočařejší, sklidil i při méně zaplněném sále vcelku dobrý dojem od publika směrem ke členům kapely.

Metalová epopej v Moravském Krumlově: Na festivalu Rock Heart vystoupili W.A.S.P., Epica nebo Kataklysm

Následovala švédská sestava Soilwork, která v současné sestavě jede velmi dobře na plné obrátky svůj majestátní melodický death metal, k němuž s sebou nepopiratelně táhne vlnu éry thrash metalové minulosti. Set v tomto aspektu mluvil za sebe jasně od začátku do konce, v průřezu novější i starší diskografie, včetně proslulých pecek. Přilákalo to více lidí a již po samém začátku zaznamenalo bouřlivý úspěch i skandování od všech přítomných, jež neztrácely ani v dalším průběhu na síle. Po pár písních setu musela být původně uzavřená balkonová část dokonce zpřístupněna pro zúčastněné návštěvníky, kteří mohli vidět na stage pouze z povzdálí schodiště. Výkon všech členů byl rozhodně strhující a opravdu kvalitní. Pozadí pódia i blána kopáku bicích se linula v artworku krkavčího opeřence.

Sám zpěvák Björn “Speed” Strid, ověřená sympatická mistrovská kapacita hlasu, která umí vysoké polohy stejně jako hlubší a tvrdší techniky, byl ve vrchním outfitu do černa s jasným vzorem černých per na ramenou v plném souladu se zmíněným artworkem. A černou krkavčí barvou vlastně disponovali i zbylí členové. Na místě je vyzdvihnout celkový výkon mladého bubeníka Bastiana Thusgaarda (studenta předchozího bubeníka Dirka Verbeurena), který neustále hýřil úsměvem i optimismem. Avšak i ostatních. Nejvíce bylo patrné užívání si technického přehmatového hraní na kytaristovi Sylvainu Coudretovi v jeho obličejových výrazech na hlavě s ikonicky světlými, došediva zbarvenými vlasy, stejně tak jako v jeho tělesných pózách s vlastním nástrojem. Soilwork poctivě pocitově přeřadili na vyšší provozní teplotu publika a udali brilantní předvoj třetí a poslední hlavní formaci večera.

Tou byli očekávaní deathmetalisté Kataklysm z Kanady. Čtveřice muzikantů, v aktuálním line-upu nově s 34letým Jamesem Paynem z USA (také účinkujícím v kapele Hiss From The Moat) za bicími, naprosto rozválcovala přetrvávajíc zaplněnou Akropoli. Maximální energické nasazení z jejich repertoáru v setu, jenž také obsahoval průřez velkých hitů z různých alb včetně posledního vydaného Unconquered (2020), bylo okamžitě přeneseno na veškeré návštěvníky.

Ti vytvořili úžasnou jízdu jednoho věrného davu nadšenců kompozice rvoucí všechny smysly i tělesně lidské orgány. Stručně řečeno kompletní dávka té nejlepší drogy tvrdé těžkotonážní palby. Rozhodně zlatý hřeb večera, kterým se nesly bouřlivé ovace, řev, headbanging a dokonce došlo i na moshpit – nemělo to zkrátka chybu! Kataklysm nezklamali a právem patří mezi hvězdnou mašinu své velikosti v tom, co hrají a umí na jedničku.

Text: Vít "ViTTo" Hubička, foto: Petr Klepetko
Témata: Kataklysm, Wilderun, Soilwork, Palác Akropolis, Praha

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít