RECENZE: Svéhlavou Knechtovou nezastínil ani bubeník Depeche Mode

Vydáno 05.04.2012 | autor: redakce

Katarína Knechtová si do své hudební kariéry příliš mluvit nenechá. Svého času to marně zkoušel Ivan Tásler a IMT Smile, výrazná zpěvačka a šikovná klavíristka později přerostla přes hlavu i chlapcům z kapely Peha a svá zůstala i "v rukách" rakouského bubeníka Christiana Eignera, studiového i koncertního spolupracovníka Depeche Mode.

RECENZE: Svéhlavou Knechtovou nezastínil ani bubeník Depeche Mode RECENZE: Svéhlavou Knechtovou nezastínil ani bubeník Depeche Mode

knechtKATARÍNA KNECHTOVÁ
TAJOMSTVÁ
Universal
11 trax

Kdo se obával, že Eigner v roli producenta druhého sólového alba Knechtové se svoji hvězdnou reputací zastíní osobitou slovenskou zpěvačku a skladatelku, může být příjemně překvapený. Ne že by v některých skladbách, které si všechny třicetiletá dáma z Prešova napsala sama, nebyl v aranžích vliv Depešáků slyšet. Zejména Porcelán s modulátorem hlasu v úvodu, hezký zlomený k jasně rozpoznatelnému vokálu Knechtové a jeho houpavá melodie by se možná neztratil ani na sólovce Davida Gahana. Ovšem už sebevědomý obal s dospělou image a ani po několikerém poslechu neoposluchaná úvodní skladba To musi byť len láskou dávají tušit, že se Knechtové tříleté pilování hudebně pestrého Tajomstvá vyplatilo. Stejně jako jistě nijak levná sázka na studia ve Vídni a závěrečný mix v Anglii, o který se postaral Paul "P-Dub" Walton.

Knechtová z nohy zjevně definitivně setřásla kouli v podobě všeobecně známého hitu Spomaľ, protože na Pehu dá vzpomenout snad jenom píseň Zmier svetlo s tmou. Jinak slyšíme především kvalitní elektronický pop, v němž nepřehlédneme živou zpěvačku, kterou nepřehluší ani neodsunou na druhou kolej žádná studiová kouzla. Pochvalu zaslouží i texty, jež jsou sice všechny jen různými variacemi na téma vztahů mezi mužem a ženou, ale Rasťo Kopina i Vlado Krausz napsali slova, která v podání sebevědomé mladé ženy nezní nijak křečovitě ani trapně.

Téměř každá píseň na tomto albu je jiná. Ale ať vezmu titulní vícevrstevnatou chytlavou melodii, Keby s takřka rockovým úvodem a hezkým zvukem bicích, nijak vlezlou popárnu se silným refreném Zopár slov nebo opravdu moderně (nikoliv módně!) znějící Cesty nikam, musím konstatovat, že Knechtová ví, jak na to. A nejméně povedené Zatmenie s neoriginální melodií hodně připomínající popové osmdesátky je jenom výjimkou potvrzující, že i v našich zeměpisných šířkách mohou vznikat dobrá alba a střední proud nemusí být ve všech případech stokou čpějící snahou o úspěch za každou cenu.

Knechtová rozhodně na rozdíl od své rodačky Zuzany Smatanové netrpí nadprodukcí, takže na její třetí album si asi zase počkáme hezkých pár měsíců. Nevadí, Zodiak i Tajomstvá jsou desky, ke kterým se dá vracet poměrně často, takže není kam spěchat.

BEST TRAX:
Porcelán, Zopár slov, Tajomstvá
ZKUS TAKY: Christian Eigner Recovery David Gahan Paper Monsters Aneta Langerová Jsem