RECENZE: Marina & The Diamonds ztrácí na nové desce tvář

Vydáno 23.06.2012 | autor: redakce

Nadějná a kdysi neortodoxní hvězdička z Walesu s řeckými kořeny leckoho mile překvapila svým debutovým albem. Po dvou letech se snaží na úspěch navázat i za cenu vetší uniformity deskou Electra Heart.

RECENZE: Marina & The Diamonds ztrácí na nové desce tvář RECENZE: Marina & The Diamonds ztrácí na nové desce tvář

marinaO téhle holce jsem slýchával už nějakou dobu, ale až když jsem uslyšel třetí singl z jejího prvního alba, tak jsem si pořídil desku celou, abych zjistil, jestli i zbytek písniček funguje. Nebylo to na první poslech. První album má osobitý zvuk a hlavně aranže které mixují elektroniku a živý klavír a to vše znělo, jako by si to pod palec vzal ostřílený skáčkový producent. Chtělo to trochu času, ale po několika posleších jsem tenhle přístup ocenil jako originální, přestalo mi vadit, jak Marina umí být občas strašně afektovaná a i to, že její texty jsou, nadneseně řečeno, trošku naivní. Přesto mě její první počin provázel ve sluchátkách dost dlouho dobu na to, abych o sobě mohl říct, že jsem vlastně skoro fanoušek. A tím pádem je jasné, že jsem očekával, co předvede na druhém albu.

První vlaštovky v podobě nultého a prvního singlu mě moc nenavnadily. Vytratila se aranžérská a zvuková hravost a místo toho vsadil producentský tým na osmdesátkový electro pop. Trochu mě to zklamalo, ale nakonec jsem si řekl, že dám celé desce šanci.

Úvodní Bubblegum Bitch překvapila mile, v něčem připomene popovejší Le Tigre, našlapaný, dobrej otvírák… Říkám si, že nakonec to posun k electru nemusí být tak špatný nápad. Ale pak přijde song druhý, který ze začátku zní jako něco, o co by si Gaga a Rihanna daly zápas v bazénku plném želé. Hravost v produkci se sice ztratila a přiblížila nejnovějším trendům, ale je tu jedna věc, která to vše zachraňuje. Marina si totiž umí napsat neotřelé vokální linky. Přesto, že jde o ryzí pop, hlas je tady právě to, co celý výsledek povyšuje o několik tříd výše, než zmíněné popové divy. V tomhle aspektu se naštěstí hravost neztratila a ani trochu bezpáteřní produkce nedokázala rukopis Mariny Diamandis potlačit.

Je zjevné, že se snaží protlačit do “vyšší“ ligy a upřímně bych jí to přál. Ale přesto, v porovnání s prvním albem, tady ta holka trochu ztrácí tvář.

BEST TRAX:
Bubblegum Bitch, Starring Role, Living Dead