"Na televizních obrazovkách nemají české kapely moc šancí se zviditelnit, obzvlášť jsou-li tzv. alternativní. Takové kapely, za kterými nestojí velké producentské společnosti, přišly o naději, že jejich klip bude moci vidět i někdo jiný, než jen "předpokládaný" divák, tedy buď návštěvník koncertu, kapelní kamarád nebo fanoušek. Zejména tuto ztrátu naděje považuji za trestuhodnou," říká iniciátor vzniku komunity, Honza Kistanov.
Kistanov tvrdí, že na okraji zájmu našich největších nehudebních televizí jsou zejména čeští hudební interpreti. Vysvětluje, že po odchodu hitparády t-music chart, která nahrazovala pořad h.i.t., z televize Prima na hudební stanici Óčko v roce 2008 následovalo zrušení hitparády Eso a magazínu Pětka v Pomeranči v roce 2009; ve stejném roce padl i verdikt o konci Noci s Andělem, jednoho z nejúspěšnějších hudebních pořadů u nás, ve kterém se objevili např. Markéta Irglová a Glen Hansard dva roky před tím, než obdrželi Oscara za nejlepší filmovou píseň. Hitparáda Medúza, jejíž poslední klapka padla v prosinci loňského roku, byla tak posledním prostorem pro videoklipy, rozhovory a reportáže z hudebního světa, který na televizních obrazovkách ještě byl.
Kistanov oslovil Českou televizi s žádostí o objasnění dramaturgického konceptu nových pořadů, jejíchž přípravu potvrdil v rozhovoru pro server DigiZone programový ředitel ČT, Milan Fridrich. Ta by podle našich informací měla o tomto problému jednat právě dnes.
TZ, ape