RECENZE: Lake Malawi si vás získají za šestnáct minut

Vydáno 27.07.2015 | autor: Filip Pešta

Albert Černý se svými skupinami už pár let patří k největším nadějím české mainstreamové scény. Po Charlie Straight je tu s partičkou pojmenovanou Lake Malawi. Už skoro dva roky společně objíždějí koncertní pódia a nyní mají konečně i první EP. Předskakovali 30 Seconds to Mars, hráli živě v BBC London. Jak zní jejich We Are Making Love Again? Poctivě, svěže a skvěle!

RECENZE: Lake Malawi si vás získají za šestnáct minut RECENZE: Lake Malawi si vás získají za šestnáct minut

EP cover lake malawi

LAKE MALAWI
WE ARE MAKING LOVE AGAIN
Wait for Waves
5 trax/ 16 min

Tracklist:
We Are Making Love Again, Chinese Trees, Aubrey, Young Blood, Day For Finding Someone

Dalo by se říci, že po rozpadu Charlie Straight se fanouškovská základna rozdělila na dva tábory. V jedné jsou ti, kteří stále oplakávají původní kapelu. A v druhé ti, kterým už slzy uschly a rozhodli se vydat se spolu s Albertem novým směrem.

První singl Always June byl začátek úspěšné, zbrusu nové cesty, která stále pokračuje a má jasně daný cíl: prorazit i v zahraničí. Už při prvním poslechu debutového EP se zdá být jasné, že mají pánové nakročeno víc než dobře. A je jedno, zda za to může zpěvákova bezchybná britská angličtina nebo hudba samotná, ze které ze všech stran prosakuje poctivý a kvalitní britpop. Hudba, ze které se na vás hrnou kvanta přirozené energie a všechny druhy emocí. Je jen na vás, jakým z nich zrovna propadnete.

S prvním EP kapele pomáhal producent Matt Lawrence, jenž má za sebou spolupráce s Ellie Goulding, Adele nebo Mumford & Sons. A možná právě to je důvod, proč všech pět písní disponuje nevlezlým hitovým potenciálem, který byl rádii využit zatím jen v případě singlové Chinese Trees.  Zbylé skladby jako by dychtivě čekaly na svou šanci odstřelit jak tuzemské, tak zahraniční hitparády. V koncertním setlistu se však pecky jako Young Blood či Aubrey určitě neztratí.

We Are Making Love Again představuje skvělý základ pro debutové album a utvrzuje v tom, že Lake Malawi kráčí jednoznačně správným směrem. Dokonce by se dalo říci, že Černý a spol. ničím nezaostávají za předními britskými indie popovými kapelami. Zůstává jen otázka, jestli mají na to svůj potenciál prodat. Třeba vám na ni zvládnou kladně odpovědět v pouhých šestnácti minutách svého prvního EP.

BEST TRAX: We Are Making Love Again, Chinese Trees, Young Blood
ZKUS TAKY: Charlie Straight - Someone With a Slow Heartbeat, The Kooks - Junk Of The Heart, Foster The People - Supermodel

Filip Pešta