RECENZE: Robyn s La Bagatelle Magique ukazují sílu krátkého prožitku

Vydáno 14.08.2015 | autor: redakce

Královna severského popu Robyn pokračuje v tom, co jí jde poslední dobou nejlépe – vydávání EPček nadupané elektronické hudby. Po spolupráci s Roÿksopp přichází s projektem La Bagatelle Magique, za kterým kromě ní stojí její dlouholetí kolegové, klávesista Markus Jägerstedt a producent Christian Falk, který loni podlehl rakovině.

RECENZE: Robyn s La Bagatelle Magique ukazují sílu krátkého prožitku RECENZE: Robyn s La Bagatelle Magique ukazují sílu krátkého prožitku

robyn-la-bagatelle-love-is-free-albumROBYN & LA BAGATELLE MAGIQUE
LOVE IS FREE
Konichiwa
5 trax / 20:50

Tracklist: Lose Control, Love Is Free, Got To Work It Out, Set Me Free, Tell You (Today)

Nové EP Love Is Free je opět skromnější co se týče počtu skladeb, konkrétně na mini albu můžeme nalézt čtyři originální písně a jednu coververzi. O to koncentrovanější na něm ale jsou zajímavé nápady. Už úvodní tóny otevírající Lose Control nás přenášejí na parket nejbližšího klubu. A není to vůbec překvapivé, vždyť právě Robyn je známá svými upřímnými texty, jejichž emoce tak ráda vytančí do rytmu elektropopu. Intimní houseová instrumentálka a zpěvaččino jemné šeptání tentokrát však explicitně žádají, abychom se otevřeli my jí. V akční osmdesátkové Got To Work It Out nás pak Švédka neústupně zve, abychom to ze sebe spolu s ní dostali pohybem.

Poslední dekády minulého století se na nahrávce odrážejí v každé minutě, což nám předesílá i zmíněný cover. Jedná se totiž o píseň Tell You (Today), singl Loose Joints z roku 1983. Ten se sice po více než 30 letech dočkal spíše renovace než inovace, neboť tato verze je s původní téměř totožná, ale přitom stále zní, jako by byl zpěvačce ušitý na míru. Nejvíce se však o své místo na výsluní hlásí titulní skladba. Nezastavitelná smršť beatů, spojená s překvapivě plynulým flow rapperky Robyn, lekcí španělštiny Maluca Mala a divokým "boom chica boom", taková je snad až dadaistická skládanka Love Is Free. A funguje i bez refrénu!

Poslední skladbou EP je pak Set Me Free, dle osobního vyjádření zpěvačky píseň o strachu. Rozhodně se jí ale neděste, ne náhodou se jedná o oficiální první singl. Nacházíme se totiž blízko popové dokonalosti – tanečního rádiového materiálu, který je zároveň neotřelý a chytlavý.

Robyn tedy i tentokrát dostála pověsti experimentátorky, která posouvá hranice populární hudby. Postupuje kupředu, ačkoliv se vlastně vrací zpět. Prvky osmdesátých a devadesátých let jí ale již tradičně padnou tak přirozeně, že pojmy jako "retro" nebo "inspirace" jdou mimo. Mluvíme tu o malé taneční renesanci, jejímž kouzlem a zároveň jedinou chybkou je její krátké trvání.

Best trax: Love Is Free (feat. Maluca), Set Me Free
Zkus taky: Royksopp & Robyn – Do It Again, Katy B – Little Red, Annie – Don't Stop

Daniel Košťál