Ghost Recon 2: viděli jsme, hráli jsme... a nejen my!

Vydáno 23.08.2007 | autor: redakce

Hra Ghost Recon 2 hýbe světem - na svém blogu ji velebí třeba Mike Skinner z The Streets, kterému se prý "zdá o vojáčcích". Přinášíme recenzi největšího redakčního pařana!

Ghost Recon 2: viděli jsme, hráli jsme... a nejen my! Ghost Recon 2: viděli jsme, hráli jsme... a nejen my!

V záříjovém REPORTU čtěte recenzi od Tomáše Nawara, teď pro vás máme pohled kolegy Pokorného.


GHOST RECON ADVANCED WARFIGHTER 2
MALÁ VÝPOMOC OD STRÝČKA SAMA

Prvnímu dílu taktické střílečky Ghost Recon Advanced Warfighter, který vyšel zhruba před rokem, bylo vytýkáno několik věcí. Především se jednalo o špatnou inteligenci postav, chaotické plánování misí a komplikované ovládání. Většinu těchto chyb ale tenkrát zastínila úžasná next-gen grafika, z které byli všichni mimo. Druhý díl to již takto jednoduché mít nebude, po grafické stránce se toho od minula příliš nezměnilo, rok je krátká doba. Autoři se proto soustředili na odladění chyb z minula a na revoluční prvky se vykašlali.



Děj se odehrává v roce 2014 během smyšleného konfliktu mezi mexickými bezpečnostními složkami a místními rebely a nepřímo tak navazuje na události z prvního dílu. Stejně jako minule je i nyní americká vláda znepokojena (kdy je vlastně v klidu?) bezpečnostní situací v této oblasti a vysílá sem speciální jednotku s názvem Ghosts, jíž jste velitelem a která zde má nastolit pořádek. Minule to bylo hodně o zachraňování různých osob, teď se již bude bojovat v otevřené občanské válce. Samozřejmostí jsou atomové bomby ohrožující Spojené státy, spolehnout se můžete opět na leteckou podporu a novinkou je zde speciální vozidlo Mule zajišťující transport do oblastí zužovaných těžkou nepřátelskou palbou.

Na PC se hraje se velmi podobně jako minule, základní pohled zůstává z první osoby (na konzolích koukáte vojákovi přes rameno). Možná budete ale častěji koukat na bojiště přes taktickou mapu, pomocí které v reálném čase zadáváte příkazy vašim spolubojovníkům. Variant, jak tak činit, je několik, a vše je velmi intuitivní. Navíc pokud vás během plánování vyruší nepřátelská střelba, pohled se okamžité přepne do první osoby se zbraní v ruce. Mnohokrát mi tato vychytávka zachránila život.



Vaši podřízení mají tentokrát na helmách kamery, přes které je můžete během akce kontrolovat a úkolovat. Stále se sice stává, že si vojáci váš příkaz vyloží po svém a místo, aby šli například nejkratší cestou, vydají se na „procházku“ přímo nepřáteli do rány, ale již to není tak časté. V takových momentech pomáhají rychlé příkazy dostupně na kolečku myši, pomocí něhož si vyberete konkrétního kolegu a rychle ho odvelíte jinam. Nervy v těchto situacích také hodně šetří možnost hru kdykoliv uložit, již není nutné čekat na otravné checkpointy. Resumé, GRAW2 je pro fandy původní hry nutností a pro ostatní výbornou příležitostí, jak se zbavit škodlivého pacifistického myšlení. Šest bodů ze sedmi.

Tomáš Pokorný

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít