Život a kariéra
Maxence Cyrina do jisté míry připomíná příběh typického Francouze. Pod vlivem svých rodičů se jako správný aristokrat věnoval klasické hudbě a k tomu nezbytné hře na piano. V útlém věku hrál příbuzným a rodinným přátelům k odpolední siestě. Jenže jak už to u francouzských adolescentů bývá, nutně musel přijít vzdor. Na jeho hudební duši zhýčkanou líbivými tóny barokních skladatelů zaútočila bující „elektronická špína“. Přičichl si k taneční muzice, obalené tehdy ještě zářící aurou DJs, a dostal se na rozcestí.
Jenže elektroniky se tenhle kluk s duší klavírního virtuosa rychle přejedl. Znovu uvažoval, jak a kudy se posunout. Jednou oslovil svého přítele z rádia, ve kterém oba vysílali. Tím kolegou byl samotný
Laurent Garnier. Přišli na originální nápad – co takhle převést několik čistě elektronických skladeb do tradičního notového zápisu a přehrát je na piano? Výsledkem bylo vydání čistě akustické desky Modern Rhapsodies u tanečního labelu FCom, kterému
Garnier šéfuje.
K práci na své poslední desce Novö Piano si Maxence přizval dokonce
Marca Collina, zakladatele projektu
Nouvelle Vague.
zdroj: Palác Akropolis