LIVE: Toxique pokřtili novou desku a páté narozeniny slavili až do rána

Vydáno 09.03.2012 | autor: redakce

Lucerna music bar se křty jenom hemží. Ve středu ho obsadili Toxique se svou barevnou taneční show. Nejen že tu pokřtili jejich novou desku Tips For Grown Up Kids, ale zároveň oslavili své páté narozeniny.

LIVE: Toxique pokřtili novou desku a páté narozeniny slavili až do rána LIVE: Toxique pokřtili novou desku a páté narozeniny slavili až do rána

toxique-31S nástupem na sebe nechali celkem dlouho čekat. Místo avizované osmé hodiny začali lehce před půl desátou.

Jak již předznamenával jejich nejnovější klip Toxique Girls, koncert se nesl v tanečním duchu a chvílemi se mohlo zdát, že si Toxique užívají jednu velkou party, na kterou si jen tak mimochodem přišli zahrát. To utvrdili hned první hosté, kteří do historicky první pecky Two Sides přispěli beatboxem a breakdancem. Podle mých odhadů mohl být jejich věkový průměr zhruba devět let, takže to byla celkem sranda. To, že se kapela kolem Kláry Vytiskové s novým albem ubírá opět jiným směrem, bylo vidět i na pódiu. Při některých peckách totiž kytarista Patrik Karpentski a basák Jan Stibůrek vyměnili své nástroje za samplery a synťáky.

Dalším hostem večera byl Mikoláš Růžička. S Klárou si v písni Waiting for Twilight, kterou najdete na nové desce, zazpíval duet. Je tak trochu „onerepublicovský" a tak se rozjuchaná Lucerna na chvíli zklidnila a zasnila. Celou dobu jsem měla pocit, že Klára není příliš slyšet, což se mi potvrdilo právě při této písničce. Mikuláš Růžička byl slyšet daleko víc.

toxique-34Zhruba v půlce koncertu došlo na dlouho očekávaný křest. V tu chvíli se pódium zaplnilo k prasknutí. Kromě Toxique girls, manažerek a kamarádů sem dorazil i Milan Cimfe, který desku nejen produkoval, ale také pokřtil. A aby se oslavilo i těch společných pět let, nechyběl ani dort.

Toxique girls ještě na pódiu zůstaly a znovu roztančily Lucernu stejnojmennou písničkou. Přestože pecky z nové desky se prokládaly staršími, večer byl prostě ve znamení tance.
V případě Toxique je na místě zmínit i celkovou image, která se s novou deskou opět změnila. Pokojíček a sofa je už dávno minulostí, pryč je i futuristický a temný styl desky Outlet People. Dnešní Toxique vypadají tak trochu jako hrdinové z komiksu v čele s neohroženou superhrdinkou. Tahle kapela se prostě ve všech směrech vyvíjí, a to je moc dobře. Jo a Klára se převlékla celkem třikrát.

text: Dana Yousifová, foto: Matěj Třasák

0,00