Vydáno 26.03.2012 | autor: redakce

Při vší úctě ke The Spankers, Gangnails a Prague Conspiracy, předposlední páteční březnový večer byl v pražském Kulturním centru Vltavská zcela v režii Sto zvířat.

LIVE: Jarní Sázavafest nabídl roztancovaný večer v režii Sto zvířat LIVE: Jarní Sázavafest nabídl roztancovaný večer v režii Sto zvířat

sazavafestJARNÍ SÁZAVAFEST
KC Vltavská, Praha
23.3. 2012

Desetičlenná banda z více než poloviny zaplněnému sálu nabídla ukázku z show, kterou chystá na letní Sázavafest, jehož 12. ročník se uskuteční 2. až 5. srpna v Benešově. Nevyznělo to špatně. Honza Kalina navíc celou akci s přehledem moderoval, a to jsme ještě podle slov kytaristy Kuby Siňora z Prague Conspiracy neviděli, co Zvířata vyvádějí v zákulisí!

Zkušení protagonisté veselé ska a rocksteady party Sto zvířat poprvé předvedli nový koncertní projekt rozdělený na tři části. "Oldies" v něm představuje set se starými hity, "Janies" písně zpívané Janou Jelínkovou a "Čerstvees" nové skladby, mezi nimiž jsou také songy z chystané desky Hraju na klavír v bordelu. A je zřejmé, že návštěvníci Sázavafestu se mají na co těšit. Pro skalní fanoušky Sto zvířat je sice jejich zábava čitelná a zvon na odpad na hlavě Honzy Kaliny okoukaným vtípkem, ale pořád spolehlivě rozproudí atmosféru večera.

sazavfest1Po setu "Oldiesů, při němž si posluchač uvědomil, kolik letitých šlágrů jsou Zvířata schopna nabídnout, následovalo "Janies" - přiléhavé označení pro písně zpívané výraznou Jelínkovou. "Žádná z vás si neumí představit, co s mužskou částí kapely musela Jana vytrpět," ubezpečil přítomné dívky v sále v roli moderátora Kalina, a pak už pódium patřilo jen černě oblečené zpěvačce se "ska kravatou" s černobílými kostkami, která svoji půlhodinu zahájila skladbou Přístav domácího štěstí. Tato část Jarního Sázavafestu, Kalinou trefně označená jako "Jana a její zvířata", vedle písní Alice se dala na pití, Nástěnka či Dáma s čápem, v nichž hraje dominantní roli Jelínkové hluboký hlas a skvělé texty, nabídla i vizuální podívanou při střídání jejích boa a tanečních kreacích.

Sto zvířat ve třetím bloku "Čerstvees" přišli mimo jiné s písněmi Gauč, ovladač a pití, Na římse, Lustr či Baťůžek z právě dokončovaného alba, které vyjde 1. září. Kapela o něm píše, že je "hudebně zabředeno v pokleslých burleskních aranžích, kde se kabaret setkává s dekadencí, nadsázkou i parodií", v textech se prý Zvířata zamýšlejí nad zvláštními osudy ne zcela běžných lidí. Těžko z několika poprvé slyšených písní posoudit, ale zdá se, že tahle kapela má i po více než dvaceti letech existence stále dost zajímavých nápadů.

sazavafest3A ostatní hosté, kteří vyplnili čas mezi třiatřicetiminutovými bloky hlavních hvězd večera? Úvod jsem neviděl, takže jen z doslechu vím, že nevděčnou úlohu první kapely splnili The Spankers, kteří představili novou zpěvačku Sisu Feherovou i nový singl Party Lovers.

Další hosté Jarního Sázavafestu Gangnails předvedli průměrné klubové vystoupení stylově od klasického punku přes rockabilly až po rock’n‘roll. Na závěr rozhýbala hloučky lidí pod pódiem skladbou Paranoia, při níž si Matěj zatancoval na své base a zpěvák Adam oznámil, že kapela bude mít nového bubeníka.

Příjemným překvapením pro mě byli Prague Conspiracy s novou zpěvačkou Anetou Galisovou, která vystřídala Marianu Wesley. Kapela s nejlepším zvukem ze všech vystupujících zaujala svou směsí rocku, disca, punku a ska s chytlavými refrény a mě osobně nalákala na poslech jejich chystaného alba.

text: Roman Jireš foto: Ondřej Leinert (Deník)

0,00