LIVE: G3 aneb tři hodiny kytarové onanie

Vydáno 01.08.2012 | autor: redakce

Poslední červencový večer patřil v Praze milovníkům kytarových sól. Do matky měst totiž přijel cirkus G3. Pod tímto názvem se schovávají nejlepší rockoví kytaristé světa vedení Joem Satrianim. Tentokrát si Joe přezdívaný Satch přizval krom svého prověřeného parťáka Stevea Vaie jako třetího kytaristu z Deep Purple - samotného Stevea Morse.

LIVE: G3 aneb tři hodiny kytarové onanie LIVE: G3 aneb tři hodiny kytarové onanie

1G3
Tipsport Arena, Praha
31. 7. 2012

Koncert začal krátce po osmé hodině – nebylo na co čekat, příchozí návštěvníky čekala opravdu pořádná porce rocku.

První vystoupil Steve Morse – Američan, který je aktuálně služebně nejmladším členem Deep Purple (od roku 1995) a také několikanásobný Kytarista roku (dle časopisu Guitar Player). A jeho set byl opravdu bohatý: Během svých takřka čtyřiceti minut vzal diváky, kterých se ten večer sešlo v Tipsport Aréně přes tři a půl tisíce, na exkurz klasickým řízným rockem, ale zabrousil také do vod country a dokonce došlo i na prvky klasické hudby.

2Po krátké přestavbě se doslova vyřítil na pódium Steve Vai. Hrál jako o život, poskakoval po pódiu doplňován skvělou kapelou a trhal sebou, jako by mu jeho nástroj probíjel.

Joe Satriani o něm později během koncertu prohlásil, že Steve je velmi stydlivý chlapík, ale to mu vzhledem k tomu, jak excentricky Steve vystupoval, nikdo nevěřil a bylo jasné, že jde pouze o žert vyslovený učitelem směrem k jednomu ze svých nejslavnějších žáků. Vai se opíral o základní kameny své diskografie, považme, že za celou jeho kariéru prodal přes patnáct milionů desek a největší úspěch sklidil svou romantickou For The Love Of God.

4Opět následovala krátká přestavba pódia, takže návštěvníci dostali poslední příležitost se občerstvit, protože na pódium už měl přijít pouze jedinečný Satriani. Na koncertu se mimochodem sešla opravdu pestrá paleta milovníků hudby – od tatíků v džískách, kteří očividně přepálili začátek a v druhé půli rozjeli vlastní koncert na imaginární kytary, přes některé české politiky, až po mladé kytaristy, jenž přišli okoukat nějaké ty triky.
.

Joe Satriani nastoupil klasickou Flyin In A Blue Dream a bylo jasno, kvůli komu přišla většina návštěvníků – v proslovu mezi skladbami se vyjádřil i pochvalně o českých posluchačích, které potěšil svou návštěvou už potřetí, a také zmínil, že si dal schválně dva dny volna, aby si mohl užít Prahu, kterou si zamiloval.
Po několika novějších kusech vypálil dva největší hity – pomalou Always With Me Always With You s věnováním a podle očekávání i známou vypalovačku Surfing With The Alien.

5 6

Žádný konec, žádná další přestavba – Satche na pódiu doplnili jeho dva parťáci a rozjeli takzvaný G3 jam. A pánové začali peckou kapely The Kinks You Really Got Me. Že krom vytříbené techniky a umu mají smysl i pro humor dokázali tím, že do této a následného hitu Cream White Room zakomponovali úryvky z evergreenu Smoke In The Water a nebo Voodoo Child od Jimiho Hendrixe. Jako překvapení si Joe pozval a pódium jazzového mága Ala Di Meola a celý kvartet spustil předělávku songu Neila Younga Rockin In The Free World. Sólo střídalo sólo a na hodinách už bylo skoro půl dvanáctá – G3 ukázali opravdu to nejlepší z instrumentální kytarové hudby a doufejme, že do Prahy, která jim tak učarovala, zase brzy přijedou.

text: Wlado, foto: Petr Tibi

0,00