RECENZE: Pankix na svém albu Taste me naznačili solidní potenciál

Vydáno 07.03.2013 | autor: redakce

Pražská indie rocková kapela Pankix nechala fanoušky na své druhé album dost dlouho čekat. Po vydání EP Touch Me trvalo - prý kvůli financím - čtyři roky jeho rozšíření na dlouhohrající desku. Výherci soutěží Skutečná liga a Rock Nymburk si zatím prošli životní zkouškou mnoha koncertů a několika personálních výměn, aby v domácím studiu vytvořili solidní nahrávku Taste Me.

RECENZE: Pankix na svém albu Taste me naznačili solidní potenciál RECENZE: Pankix na svém albu Taste me naznačili solidní potenciál

pankix-292479PANKIX
TASTE ME
vlastní náklad
11 trax / 40:17

Posluchač na albu ocení poměrně dobrý zvuk, který je výsledkem zhruba pětiměsíční práce ve studiu. Méně už budou spokojeni ti, kdo od relativně mladé kapely očekávají nahrávku plnou původních nápadů. Úvod alba s českými i anglickými texty totiž v písních Oči a Sečna nabídne chladnou hudbu připomínající návrat 80. let, kdy podobně (ale tehdy nově) zněl například Precedens s Bárou Basikovou. V následujícím Ugly Boy (spolu s More, Sečna a Lie pocházejícím ze zmíněného starého EP) člověk váhá, zda je kytarový úvod poctou U2 nebo jejich vykrádáním. Zbytek písně však vůbec není špatný, konečně výrazně přicházejí ke slovu housle Marcely Adamusové a s nimi také hlubší emoce a ukáže se, že Pankix angličtina sluší o něco více než méně ohebný mateřský jazyk.

Produkce alba se ujala stejně jako nahrávání samotná kapela, zejména kytarista Jaroslav Kubr, což ve výsledku není zcela šťastné. Někdo "z venku" měl totiž Pankix říct, že zařadit po sobě tři dlouhé zadumané plochy (Lie, Who I Am a první polovina Strong) je trochu nestravitelné. Pankix vůbec píší své skladby zajímavým způsobem, v mnoha případech se drží hesla "to nejlepší na konec" a po nevzrušivém úvodu to zpěvačka Sanela Radovič pěkně rozbalí až v refrénu, jako například v případě písní More nebo Časem. Albu také nesluší stylové kotrmelce, jakým je elektronika Wrong.

Přes všechny výtky by nebylo moudré tuhle partu zatratit. Svůj nepřeslechnutelný potenciál mimo jiné ukazuje v dynamické kytarovce Taste i v dobrém remixu Sečny. Pankix zjevně umí napsat zapamatovatelnou melodii, která ve spojení s dívčím vokálem, samply a houslemi (kterých by mohlo být na nahrávce ještě víc) tvoří poměrně zajímavou atmosféru. Třetí deska bude pro kariéru téhle party moc důležitá.

BEST TRAX: Strong, Taste, Časem
ZKUS TAKY: Precedens - 30 let, Clou - Old Dogs New Tricks, NiceLand - God Has Her Ways

Roman Jireš