LIVE: Savages - punkový večírek červených střevíčků

Vydáno 01.03.2014 | autor: Ondřej Bambas

Dívčí úderka Savages se po necelém roce vrátila do Prahy. Jejich premiéra v roli předskokanů Portishead se vyvedla na jedničku, v té době ale znal jejich písně jen málokdo. Teď už přijela kapela zahrát svým vlastním fanouškům. Výsledek byl tak přesvědčivý, že si k výsledné známce mohou přidat i hvězdičku.

LIVE: Savages - punkový večírek červených střevíčků LIVE: Savages - punkový večírek červených střevíčků

17 SavagesSAVAGES + A DEAD FOREST INDEX
Rock Café, Praha
28. 2. 2014

Australské bratrské duo A Dead Forest Index sází na minimalismus. Jednoduchá bicí soustava, kytara a zpěv. Zpěvák Adam Sherry navíc disponuje zajímavě zabarveným hlasem, jenž v některých polohách připomíná spíše ženský vokál. Podobných uskupení bohužel v současnosti existuje mnoho a A Dead Forest Index nedokáží bavit po celou dobu svého setu, což dalo najevo i pražské publikum - diskutováním v hledišti nebo odchodem na bar.

Savages naštěstí podobnou zkušenost nezažily. Během svého zhruba sedmdesátiminutového setu daly možnost divákům odejít pouze u závěrečné Fuckers, před níž si čtveřice dovolila zvolnit a píseň natáhnout na dobrých deset minut. Do té doby bylo ale těžké odpoutat se od pódia. Ať sluchem, či pohledy.

Někdo si hudbu vychutnával v poklidu nenápadným pokyvováním se zavřenýma očima, silné mladé jádro v centru pod pódiem si naopak dovolilo i několikrát zapogovat a svými riot tanečky připomnělo, že hlavní inspirace Savages vychází z post-punku. Přestože se ukázalo, že ženy čerpají převážně z tohoto žánru, ve svých písních se dokážou od špinavosti odprostit a precizní hrou povýší autorskou tvorbu k snadno poslouchatelným melodiím, které ani popaře příliš nepohorší.

05 Savages06 Savages

Je až neuvěřitelné, jak perfektně živě celá kapela spolupracuje. Zatímco baskytaristka Ayse s kytaristkou Gemmou jsou mlčenlivé, plně soustředěné na hru a na publikum se podívají jen výjimečně, střední pásmo s Fay v pozadí a Jehnny u mikrofonu komunikují nejen s ostatními členkami, ale i fanoušky. Jehnny je do červených lodiček obutý Ian Curtis, ale vlastního charismatu má tolik, že podobná srovnávání jsou zbytečná.

Kdo měl možnost vidět Savages vloni ve sparťanské hale zblízka, mohl si je vychutnat v krásně čistém zvuku, navíc s nálepkou čerstvého objevu britské scény. Prostředí malého rockového klubu jim ale sluší více a to i s tišším vokálem, protože vše ostatní šlape a ten hluk k punku tak nějak patří. Když k tomu přidáte pařící fanoušky, může vzniknout příjemný večer. A koncert Savages takovým byl.

text: Ondřej Bambas, foto: Matěj Slezák

0,00