LIVE: The 1975 potřetí v Praze a poprvé ne na 100%

Vydáno 22.10.2014 | autor: redakce

Žádná popová kapela v loňském roce takhle nevyletěla. Debutové eponymní album The 1975 s hity jako Chocolate, Sex či Robbers se stalo platinovým, kapela odjela snad všechny letošní velké festivaly a také se opět vrátila do Prahy.

LIVE: The 1975 potřetí v Praze a poprvé ne na 100% LIVE: The 1975 potřetí v Praze a poprvé ne na 100%

The 1975 live2014 06

THE 1975
MeetFactory, Praha
21. 10. 2014

Dávno odnes' čas ty doby, kdy The 1975, kteří před rokem a půl poprvé v roli vyjukaných kluků v Praze předskakovali Two Door Cinema Club a o půl roku později vyprodali Rock Café, byli mladou, takzvaně nadějnou kapelou, které byla prorokovaná velká budoucnost. Ta budoucnost na sebe nenechala dlouho čekat, The 1975 už nejsou malou klubovou kapelou. Dokazuje to i včerejší vystoupení ve vyprodané MeetFactory.

Koncert odpálila hitovka The City, při které se zvukař ještě musel hodně zapotit, ale nakonec souboj vyhrál a ve výsledku s MeetFactory zvukově remizoval. Ihned po téhle písni však trochu nesmyslně přišla na řadu sada skladeb, které posluchače spíš unavily. Na celou první polovinu setu to tak hází zbytečný stín, který by bývalo prosvětlilo lepší navolení setlistu. Přesto je potřeba ocenit zařazení starších, pomalejších a intimnějších skladeb, které kapela dříve nehrála. Skladby Me a Fallingforyou se pro znalejší fanoušky mohly stát nejsilnějším momentem večera.

The 1975 live2014 12

The 1975 live2014 05

Pro ty neznalejší však byla připravena smršť na závěr. Poslední čtveřici písní tvořily songy Girls, Robbers, Chocolate a Sex. Tedy v podsatě to nejlepší, co kapela má, takhle silný závěr koncertu by si každá kapela mohla přát. V čele především se závěrečnou Sex, naléhavou písní s ohromnou gradací a lehce přisprostlým textem. Přesně v těhle polohách je Matt Healy nejsilnější.

Právě zpěvák kapely je kapitola sama o sobě. Prototyp frontmana, jehož floutkovský projev a pití červeného vína na přítomné dámy fungovalo jako instantní spouštěč orgasmu. Charisma prýštící na všechny strany. Prostě ten zlej kluk, kterýho holky doma nemaj', ale vlastně by chtěly. Přesto je to právě on, jehož výkon byl oproti minulému koncertu v Rock Café značně horší. Soustředěnost, s níž se uvedl právě před půl rokem, zůstala již dávno na dně lahve vína. Škoda. Přesto těžko kritizovat, vyprodané MeetFactory mu zobalo z ruky, tleskalo, výskalo a zpívalo texty o sto šest. Co jiného by mělo být znamení spokojenosti lidí v publiku?

The 1975 live2014 09

The 1975 vědí, pro koho hrají a vědí, jak si své publikum získat. Možná jsou si akorát až moc dobře vědomi své pozice, kdy mají v Praze beznadějně "sold out" a před koncertem se pořád zoufalé teenagerky snaží odkoupit lístky, mnohdy i za dvojnásobek, jen aby Matta viděly naživo.

A elipsou se vracíme úplně na začátek téhle recenze. The 1975 už nejsou malou klubovou kapelou. Jsou prostě velcí, moc dobře to vědí a možná jim to trochu škodí. Slovy Horkýže Slíže, celý už to maj tak nějak až moc v pi*i. Ale pořád to funguje, protože dobrou písní se nedá zarmoutit. A The 1975 jich ve svém repertoáru mají víc než dost.

text: Martyn Starý, foto: Jan Zeman

0,00