Poslední březnový den patřil v Lucerna Music Baru fanouškům perkusistky a bubenice Sheily E. Ta přijela Čechům představit svou aktuální desku Sheila E ICON.

LIVE: Sheila E. Praze ukázala, proč o ni stojí hudební superstars LIVE: Sheila E. Praze ukázala, proč o ni stojí hudební superstars

SheilaE live02 n

SHEILA E.
Lucerna Music Bar, Praha
31. 3. 2015

Podle symbolů na tričkách a přívěšcích některých diváků bylo znát, že do Lucerna Music Baru přišli nejen příznivci sedmapadesátileté hudebnice, ale také ti od Prince, který dosud v Praze nevystupoval. Sheila E. se širší veřejnosti proslavila právě jako častá spolupracovnice tohoto hudebního génia.

Pražský koncert odstartovala skladbou Samba Funk, která naznačila, jak bude "popový" koncert vypadat. Sheila byla paní mikrofonu a menších bicích. Za ty velké usedla vlastně jen dvakrát a to včetně sóla, které si vysloužilo dlouhý potlesk - větší než hity The Glamorous Life a A Love Bizarre. Skoro polovinu koncertu zvládla odehrát na obřích podpatcích, které ale právě před svým velkým sólem shodila a obula se do pohodlnějších tenisek.

SheilaE live01

SheilaE live02

Sheila E. se na svých vystoupení představuje jako výjimečná muzikantka a není třeba pochybovat, proč s ní chtělo spolupracovat tolik hudebních superstars. Ve skladbě Lovely Day si vzala basovou kytaru, píseň Rockstar pro změnu odehrála na elektrickou kytaru. Aby divákům zprostředkovala vskutku nezapomenutelný zážitek, sestoupila z pódia a píseň odehrála mezi lidmi. Nutno dodat, že se Američanka mohla dokonale spolehnout na čtyřčlennou kapelu (bicí, kytara, basová kytara a saxofon) a doprovodnou zpěvačku.

Několik příchozích si z koncertu odneslo paličku, protože Američanka jimi zejména na začátku vystoupení nešetřila a házela je do publika ve velkém. V samotném závěru zase pozvala na pódium dva muže z hlediště, aby sis s nimi zatančila. Ani jednomu z nich ale netekla v žilách latinskoamerická krev, a tak se úplně nesladili se skvěle se pohybující Sheilou, ale publikum se i tak dobře bavilo.

Sheila E. mezi písněmi příliš nemluvila. Párkrát ocenila, že je v Praze, a v jedné skladbě Prahu dokonce zakomponovala do samotného textu. Občas také zpromovala svou poslední desku Sheila E Icon, z níž do programu zařadila pět písní (Leader of the BandMona Lisa, Lovely Day, Rockstar a Old Skool). Koncert trval jen něco málo přes hodinu a půl, celý set ale překypoval energií. Škoda jen, že Lucerna Music Bar nebyl zcela zaplněn.

Setlist: Samba Funk, Leader of The Band, Old Skool, Lovely Day, A Love Bizarre, Oakland, Rockstar, Fiesta, Medley (Erotic, Hollyrock, The Belle of St. Mark), Mona Lisa, The Glamorous Life

text a foto: Daniel Maršalík

0,00