LIVE: Paramore s dračicí Hayley upařili Lucernu. Téměř k smrti

Vydáno 20.06.2013 | autor: redakce

Paramore před dvěma lety na Rock for People ukázali, že velkolepá show je jim vlastní. Ve spojení s povedenou novou deskou pojmenovanou jednoduše Paramore tak jejich první samostatný koncert v Česku budil už předem velká očekávání. Kapela je vcelku bez potíží naplnila. Zklamala opět Lucerna.

LIVE: Paramore s dračicí Hayley upařili Lucernu. Téměř k smrti LIVE: Paramore s dračicí Hayley upařili Lucernu. Téměř k smrti

paramore live 005PARAMORE
Lucerna, Praha
19. 6. 2013

Set začal odvážně a to krátkou a akustickou Moving On, na níž však ihned navázal hit Misery Business a okamžitě bylo jasno: fanoušci Paramore měli tu čest s pravděpodobně nejlepším zvukem, který kdy Lucernu potkal. Trochu se utápěl zpěv, ale to k celkovému projevu podobných kapel trochu patří, navíc ve chvílích, kdy se Hayley ztrácela, jí sekundovalo publikum. Netrvalo dlouho a zazněla další hitovka Decode, jejíž nástup publikum kvitovalo asi s největším jásotem. Člověka až překvapí, kolik mají Paramore na kontě hitů, když sypali z rukávu jeden za druhým (Now, Pressure, Anklebiters, That's What You Get, Still Into You) Jasně, ve finále se všechny songy trochu slévají do jednoho dojmu, ale tomu se dá říkat jasně čitelný rukopis.

Nová sestava a s ní i posun zvuku od teenage punku k lehce rebelujícímu popu amerického střihu kapele sedí. Bratrské duo Josh a Zac Farro (pro mnohé neodmyslitelná část původních Paramore) bylo nahrazeno bratrským duem kytaristů Taylora a Justina Yorkových a famózním bubeníkem Ilanem Rubinem. A Hayley? Hayley si zaslouží hlubokou poklonu. V takovémhle vedru odběhat celý koncert a ještě u toho dobře zpívat je téměř nadlidský výkon. A červeno-oranžovlasá (a bohužel i lehce stárnoucí) zpěvačka v kožené sukýnce dračila poměrně značně. Soudný člověk pak promine občasnou faleš nebo docházející dech. Vždyť komu v Lucerně dech nedocházel...

paramore live 003paramore live 002

Paramore u nás mají silnou fanouškovskou základnu a ta je nenechala na holičkách. Pro všechny přítomné to byl obrovský boj proti společnému nepříteli. Kapela může být ráda, že má v Česku tolik věrných, kteří zpívali snad každé slovo a hnali je dopředu. Bez tohoto propojení by koncert skončil moc špatně. Někteří tedy stejně nevydrželi a museli si dávat dýchací pauzy na schodech u východu, kde zbyly poslední molekuly kyslíku, na záchodech byli k vidění i kolabující.

paramore live 004Inferno v Lucerně

Chápu, že počasí, které ve dnech okolo koncertu Paramore vládlo, bylo samo o sobě pekelné. Ale nacpat tak velké množství lidí do prostoru bez jakéhokoliv funkční vzduchotechniky (byť jen jejího náznaku), je fakt hazard. Neviním z toho pořadatele - za to, co se odehrávalo venku opravdu nemohou. Jen si kladu otázku, jestli by nestálo za to mít v Praze i jiný prostor takového formátu. Takový, kde pivo není lahvový gambáč za 40 korun a kde se dá přežít koncert bez ohrožení zdraví.

Sečteno podtrženo - stálo to za to a všichni, kteří přežili, zaslouží obdiv. Dnes a následujících pár dní ale do Lucerny nechoďte - celý palác musí dost nechutně smrdět potem. Poctivě vypoceným potem.

text: Martyn Starý, foto: Vojta Florian

0,00