RECENZE: Světlo Two Door Cinema Club září stále jasněji

Vydáno 08.10.2012 | autor: redakce

Jsou to dva roky, kdy svou hudbou osvěžili Two Door Cinema Club současnou nepříliš originální indie scénu a téměř okamžitě se stali miláčky nejen ostrovního publika. Severoirské trio ale nenechává nic náhodě a novinkovým albem plynně navazují na svůj debut. Chytlavé, hravé a opět dobré.

RECENZE: Světlo Two Door Cinema Club září stále jasněji RECENZE: Světlo Two Door Cinema Club září stále jasněji

two-door-cinema-club-beacon

TWO DOOR CINEMA CLUB
Beacon
Universal
11 trax / 39:38

Styl hudby a celkové vyznění novinky Beacon se oproti první desce Tourist History příliš nezměnily a možná si párkrát řeknete, že už jste to někde slyšeli. I přes zjevnou inspiraci a odkazy ale k žádnému opakování nedochází. Každý kus je originální a snadno zapamatovatelný. Svůj díl na tom jistě má také zkušený producent Jacknif Lee, jenž pracoval mimo jiné s U2, R.E.M., Snow Patrol nebo Bloc Party a vytvořit kvalitní píseň tak pro něj nebylo nic těžkého.

Při poslechu desky je znát, že celé dílo bylo psáno jako celek a působí tak o poznání konzistentněji. Na druhou stranu se vytratila nespoutanost a energičnost z debutu. Co však není hmatatelné ze sluchátek může být hravě smazáno na živém vystoupení, jak už nám během letošního léta "Two Dooři" dokázali na Rock for People a Pohodě.

Nové písně hrají v mírně rychlejším tempu odkrývajícím jejich temperament a barevnost. Při poslechu mohou způsobit i vyplavení endorfinů - jedná se o jednu z těch desek, kterou si rádi necháte v přehrávači jen pro případ, že budete chtít rozveselit. Vloni se něco podobného podařilo Bombay Bicycle Club, jejichž A Different Kind Of Fix je s Beaconem v lecčem podobný.

Z každého songu zní zvonivé kytary, občas trocha elektroniky a samozřejmě zpěv frontmana Alexe Trimbla. Píseň Sun obohatí dokonce i žesťová sekce a v The World Is Watching jsou ke slyšení doprovodné ženské vokály. Taková Spring zůstává věrna svému jménu rezonujíc příjemný balearic nádech a Sleep Alone dosahuje finále, jenž má jasné ambice stát se dalším singlem použitým v reklamě (již nyní je zařazena na soundtrack fotbalové hry FIFA 13).

Beacon znamená v překladu maják. Maják, který určuje cestu a vede cestovatele správným směrem. Přesně to samé představuje druhé album pro Two Door Cinema Club. Cesta, kterou si tím zvolili, je naštěstí příjemná a mohla by chlapcům pomoci dojít i někam dále, než kdy sami snili. Stadiónovou kapelou typu U2 se nestanou, ale to po nich ani nikdo nechce. Jen ať zůstanou u své role, ta jim sluší náramně. Ostatně příští rok v únoru v pražském Lucerna Music Baru budete mít možnost posoudit kvality těchhle indie-rockerů sami.

BEST TRAX: Sleep Alone, Beacon

text: Ondřej Bambas

5/7