Vydáno 14.01.2010 | autor: redakce
Ohlédneme-li se za minulým rokem, vybavíme si úspěchy a nějaké ty nezdary, zlomy v soukromém životě nebo práci... přitom obecně největší změnou Léta Páně 2009, hlavně u nezanedbatelné části těch mladších, bylo „stěhování národů“ do virtuálního světa, odehrávající se s takovou samozřejmostí, že nad tím žasnou fantazírující scifisté i sociologové.
V rozpínající se pavučině si přirozeně lebedí též hudba a věci s ním spojené, REPORT nevyjímaje. Z anonymních čtenářů, kteří se dali poznat leda z dopisů či náhodných setkání na koncertech, se stávají identifikovatelní a „prokouknutelní“ fanoušci, do jejichž vkusu se tak můžeme trefovat přesněji a intenzivněji, k oboustranné spokojenosti. Ráj marketingu, tyhle sociální sítě...
Neméně fascinující je síla Facebooků, Twitterů ad. schopná nakopat zadek i klasickému showbizu a konzervativním masmédiím. Jedním z nejbrilantnějších majstrštyků bylo vysvobození britské hitparády z vánočního klišé, kdy bezmála milión rockerů sesadilo z trůnu superkvašku, aby se koledou No. 1 stala nekompromisní pecka RATM Killing In The Name.
K plusům tohoto komunikačního trendu lze také přičíst zvýšenou interakci a diskusi kolem anket bilancujících uplynulý rok. Naproti tomu, aby hlasovaly a vyhrávaly tytéž osoby, se na FB fan pages mnoha kapel spontánně rozpoutala nová vlna zájmu podpořit své koně. S výsledky to může udělat leccos, záleží na mnoha okolnostech, ale nejdůležitější je, že se hudebních cen, alespoň v případě Žebříku, účastní opravdoví příznivci a znalci. „Náhodní kolemjdoucí“, toužící jen něco vyhrát, se totiž v těchto komunitách nevyskytují.
Hodně úspěchů vám i vašim rockstars!
Jarda Hudec, vydavatel