RECENZE: novinka Placebo - Usain Bolt bez dresu a bos

Vydáno 13.10.2012 | autor: redakce

Placebo po vydání Battle for the Sun dlouho mlčeli, alespoň co se nové tvorby týče. Vydali jen jakousi deluxe edici BTFS, na které byl jeden nový (a nutno říct že povedený) song Trigger Happy Hands. Od té doby zase ticho po pěšině, které rozřezává až toto EP B3.

RECENZE: novinka Placebo - Usain Bolt bez dresu a bos RECENZE: novinka Placebo - Usain Bolt bez dresu a bos

placebo_b3_ep_coverPLACEBO
B3 (EP)
Universal

Je vždycky radost slyšet zprávu, že se na nás brzy přižene něco z tábora kvalitních prověřených kapel, které ještě neřekly všechno (rozuměj nemají to ještě za sebou jako Iggy Pop).

B3 je čtyřpísňové EP, na kterém jsou tři nové skladby a jeden cover. Tentokrát si trojice vybrala ke "coverování" píseň I Know You Want To Stop od Minxus (posledně šlo o předělávku Archive na B-straně singlu Ashtray Heart). EP nekompromisně odpálí singl B3 se skvělou taneční basovou linkou a klasickým "molkorefrénem". Silná melodie a hodně hluku vespod.

Opět jako po vydání Battle for the Sun musíme konstatovat, že volba nového bubeníka Stevena Forresta byla tou nejšťastnější volbou, kterou mohli pánové (nebo dámy?) v kapele udělat. Osobně rozhodně nepatřím mezi ty, kteří Placebo po změně na bubenické sesli zatratili. Kapele docházela energie, uvědomila si to a vyřadila ze svých řad levorukého bubeníka Steva Hewitta a místo něj vzala blonďatého vyjukaného mladíka. Bubnuje výborně i na koncertech a dodal kapele zpátky tu energii, která začala ubývat.

Zbytek EP uplyne jako voda. O coveru už řeč byla a dva poslední autorské songy jsou taktéž příjemné. Ani jeden z nich sice není podobně hitový jako B3, přesto se nejedná o vatu. I tak se ale domnívám, že Londýňané klidně mohli zůstat jen u B3 a coveru.

Je těžké hodnotit tohoto "Usaina Bolta", který celý uřícený přiběhl o půl roku dřív bez dresu a bez bot, jen aby o sobě dal vědět, že se teda za půl roku vrátí. S botama a s dresem. Tomuhle EP chybějí právě ty boty a dres. I kdyby to bylo jen kvůli singlu B3, odpovídám ano na RSVP k vydání nové desky, které je naplánované na léto 2013. Doufejme, že Placebo budou i nadále odpovědí pro všechny trendaře, kteří se snaží tvrdit, že kytarová hudba je už mrtvá. Není a nebude, dokud máme aspoň pár kapel jako tuhle..

text: Martyn Starý
4/7

0,00