Hodnocení prvního pražského koncertu Katy Perry nelze otevřít jinak než položením si otázky: Jak moc jste ochotní slevit z nároků na bezchybný zpěv?

LIVE: Katy Perry v Praze: balónky, švihadla, rachejtle. Ale co hudba? LIVE: Katy Perry v Praze: balónky, švihadla, rachejtle. Ale co hudba?

katy perry live2015 06

KATY PERRY

O2 arena Praha
23.2. 2015

Ne snad že by americká zpěvačka zpívat neuměla, třeba klavírní baladu By The Grace Of God a polo-akustickou verzi Unconditionally s plachtícími motýly v půlce setu dala ve svítícími mobily vyzdobené aréně fantasticky. Jen se opět potvrdilo "pravidlo Rihanna" - kdykoliv je třeba tancovat a u toho se opřít do refrénu, který ve studiové verzi suplují zástupy vokalistek, začne to - zcela logicky - drhnout.

Ač byl zvuk v O2 areně už od začátku výborný, už během velkolepého nástupu s Roar bylo jasné, že vokální příspěvek současné popové hvězdy za mnoho stát nebude. Vina však nebyla jen přes švihadlo skákající zpěvačka; hudební doprovod halou zněl i přesto, že doprovodná kapela se na pódiu objevila až po do tanečního remixu hozené Wide Awake. Analýza toho, co všechno ještě bylo puštěné z half-playbacku, by však vystačila na celý článek.

katy perry live2015 17

katy perry live2015 14

Jestliže jste tedy byli ochotni zkousnout určité hudební kompromisy, mohli jste se ve vyprodané hale docela dobře bavit. Do spousty trojúhelníků stylizované pódium s obří obrazovkou a mnoha pohyblivými částmi bylo v průběhu dvou hodin doslova narvané účinkujícími. Kromě zpěvačky, její kapely a pestrobarevných tanečníků se na něm vystřídali také zlatý kůň (skvěle odehrané Dark Horse), růžový Cadillac (houpavá This Is How We Do), zparodovaný DJ Mike Candys s kazeťákem (oslava devadesátkového popu s Walking On Air) nebo slavný nápis Hollywood (o part Snoop Dogga ochuzená California Gurls). A s nebezpečnou akrobacíí v zavěšené konstrukci ve tvaru diamantu došlo i na malou variaci na Cirque du Soleil. Show, jakou se svým týmem předváděla, byla opravdu spektakulární a člověk kolikrát nevěděl, co sledovat dřív. Zmíněná Rihanna nebo Lady Gaga se v tomto směru mají ještě hodně co učit.

Program večera byl sice přesně nalinkovaný, ale zpěvačka naštěstí nezapomněla na spontánní vtípky. Když se od jedné z fanynek dozvěděla, že Hello se česky řekne Ahoj, pobaveně se diváků zeptala, jestli taky mají námořnická trička s proužky. S jinou z divaček si zase vyfotila selfie a roztomilým způsobem se publiku snažila česky sdělit, že ho má ráda. Asi vůbec nejvtipnější ale byla projekce s kočičími groteskami, kterou si ambasádorka UNICEFu a obdivovatelka Alanis Morrisette připravila k trochu ukřičené jazz-rockové verzi Hot N Cold.

katy perry live2015 16

Po výše zmíněném (a nutno zdůraznit ohromně povedeném) baladickém čísle, při němž se na chvíli zasnil i do té doby nevrlý bodyguard, se večer blížil ke konci. Závěr obstarala funky hymna Birthday, při níž se hlavní hrdinka dokumentu Part Of Me za obrovského jásotu tančícího publika prolétla na houpačce s balónky celou arénou a samozřejmě také nezbytná, tentokrát obstojně odzpívaná Firework. Na ni si fanoušci nasadili u vstupu rozdávané speciální brýle a všechna ta světla a pyrotechnika najednou dostaly úplně nové odstíny.

Nepovedlo se samozřejmě úplně všechno. Rocková verze I Kissed A Girl se postupně stávala už jen kraválem a vlažně přijaté, boky vulgárně kroutící half-playbackové předskokance Charli XCX od minulé návštěvy s Coldplay nepomohlo ani těch pár hitů, které mezitím nasbírala. Katy Perry však v Praze odehrála koncert, který sice z hudebního hlediska postrádal mnohé, bezstarostně optimistická barevná show ale dokázala nedostatky překrýt do té míry, že se - pro mnohé překvapivě - dá hovořit o úspěchu.

Setlist Charli XCX: London Queen, I Love It, Famous, Super Love, Break The Rules, Breaking Up, Die Tonight, Doing It, Boom Clap
Setlist Katy Perry: Roar, Part Of Me, Wide Awake, This Moment/Love Me, Dark Horse, E.T., Legendary Lovers, I Kissed A Girl, Hot N Cold, International Smile, By The Grace Of God, The One That Got Away/Thinking Of You, Unconditionally, This Is How We Do/Last Friday Night (T.G.I.F.), Teenage Dream, California Gurls, Birthday, Firework {vypnoutlink:Air,Queen}

text: Jan Trávníček, foto: Jan Kuča

0,00