NARVAN - L.O.V.E.

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

NIKOLI ZA pomoci velké vydavatelské firmy, ale vlastními silami realizoval brněnský NARVAN své třetí album. To ale zdaleka není jediná změna, která se v táboře kapely odehrála, protože poměrně významně se posunul i její náhled na muziku. Zatímco v minulosti sebranka kolem zpěváka Maria Freinberga pošilhávala po energickém "crossoverovitém" rocku, tentokrát si to míří do poněkud klidnějších a popovějších vod. Funkového houpání se nevzdala, ale podařilo se jí dokonale vytěsnit i ty sebemenší náznaky agrese. Taková proměna nemusí být nutně nepříjemná, ačkoli s sebou nese i jistá úskalí.Úvodní odpichovka L.O.V.E., po níž je deska pojmenována, vzbuzuje téměř dojem, jako by se Narvan pokoušeli naskočit do vlaku, který odbrzdili pánové Holý, Vrtulník a Klempíř. Šlapavá funková hitovka, vyzdobená klávesovými retro zvuky, patří k nejchytlavějším položkám celého alba, ale jak se později ukáže, nepatří zrovna k nejtypičtějším. Už v následujícím kousku, který se zve Infantilní, skupina ukazuje, že bližší jí přece jen je trochu přírodnější sound s výraznější rolí kytary. K této poloze pak více či méně inklinuje celý zbytek nahrávky.Letmo byla vzpomenuta jakási úskalí, nuže, tady jsou. Prakticky vše se odehrává ve středním tempu, čímž je sice navozena patřičně pohodová atmosféra, zároveň ale po chvíli začínají jednotlivé skladby trochu splývat. Boj se stereotypem probíhá neustále, největšími úspěchy jsou např. pseudobluesovka Trable nebo vkusná balada Skončíme v sobě, ale přesvědčivé vítězství se nekoná a výsledkem je spíše remíza.Podotkněme, že vlastníci "limitované edice" (bude vůbec vzhledem k prodejnosti současných desek existovat i nějaká "nelimitovaná"?) se mohou kochat i bonusovým diskem, na němž si několik remixérů pohrává s motivy regulérní desky. Není to zlé, ale původní Narvan je přece jen o něco zábavnější, protože nepostrádá muzikantský grunt a je patřičně groovy.

NARVAN - L.O.V.E. NARVAN - L.O.V.E.

0,00