LIVE: Colours of Ostrava se musí i přes zrušené koncerty hodnotit pozitivně

Vydáno 03.08.2023 | autor: Barbora Turková

Macklemore, One Republic, Tom Grennan, Interpol, Niall Horan nebo Jacob Collier. I když v areálu Dolních Vítkovic na letošních Colours of Ostrava nevystoupili hned dva headineři, kteří zrušili své vystoupení jen chvilku před koncertem, musí se letošní festival hodnotit pozitivně. Zde je pár našich nej.

LIVE: Colours of Ostrava se musí i přes zrušené koncerty hodnotit pozitivně LIVE: Colours of Ostrava se musí i přes zrušené koncerty hodnotit pozitivně

O tom, že Burna Boy a Ellie Goulding své koncerty zrušili na poslední chvíli, se už řeklo a napsalo dost a už nemá cenu to vytahovat. Jen můžeme doufat, že pořadatelé Colours dostanou zpět peníze, které za vystoupení zastavili a že do příště se třeba takový Burna Boy pochlapí a koncert nezruší. Český festival bohužel nebyl první (a zřejmě ani ne poslední), který o koncert nigerijského zpěváka přišel.

Pojďmě se držet na té pozitivnější vlně. Za zmínku určitě stál koncert třeba One Republic, kteří se ukázali jako profíci a odehráli své největší hity. To samé se dá říct i o Macklemorovi, který měl před sebou nelehký úkol. Do varu musel dostat podrážděné sobotní publikum, které v sobě stále mělo frustraci z pátečního Burna Boye. A Benu Haggertymu se to povedlo dokonale. Jeho show byla profesionální, zábavná, taneční a upovídaná. Macklemore totiž s publikem živě komunikoval, a i když to bylo někdy až moc, byl to takový balzám na duši. Ještě pořád totiž existují umělci, kteří si svých fanoušků váží.

Colours of Ostrava do Česka každoročně přiváží i nová a zajímavá jména. Niall Horan je známý jako bývalý člen One Direction, ale po jejich stále ještě ohlášené pauze, vyrazil na sólové turné a jedna z jeho zastávek byla i Ostrava. A stálo to za to. Za zmínku stojí i Jacob Collier, multitalenovaný britský zpěvák, který zvládne během 40 sekund vystřídat klidně i tři nástroje. Další Brit, Tom Grennan je zase svěží vítr na ostrovní scéně, kterého často přirovnávají k Edu Sheeranovi, Georgi Ezrovi nebo Lewisu Capaldimu. Na tyhle srovnávačky bych byla opatrná, protože každý je originál a Grennan rozhodně je.

Colours of Ostrava ale není jen o hudbě, ale i o bohatém doprovodném programu. Jeho součástí je Meltingpot, kde celé čtyři dny probíhají nejrůznější přednášky na téma od ekologie, osobní rozvoj, technologie či životní styl. A také se můžete skvěle pobavit nekorektním černým humorem od dua Staněk-Čermák nebo slyšet diskuzi s prezidentem Petrem Pavlem. V jedinečném areálu Dolních Vítkovic je i design zóna, kde jste si mohli prohlédnout a hlavně nakoupit nejrůznější doplňky či oblečení od tuzemských tvůrců.

V sobotu měla třeba na festivalu módní přehlídku návrhářka Lada návrhářka Lada Vyvialová ve spolupráci s digitální sochařkou Helenou Lukášovou. Společně vytvořili kolekci AUVERSUM, která spojila virtuálním technologi a výtvarné umění. Stačilo tak na model namířit svůj chytrý telefon a prostřednictvím aplikace jste mohli vidět úplně jiný model. Jen to dokazuje, jak technologie, virtuální realita nebo třeba umělá inteligence začíná víc a víc prostupovat naše životy a náš běžný den. Příští ročník se uskuteční od 17. do 20. července 2024 a už teď můžeme hádat, kdo se do areálu z hvězdných jmen podívá.

0,00