LIVE: Joe Satriani byl v Praze strhující, zasloužil by ale větší kotel

Vydáno 16.10.2015 | autor: redakce

Ve čtvrtek 15. října přijel kytarový virtuóz Joe Satriani do Prahy představit novou desku s názvem Shockwave Supernova. A rozhodně nešlo o one-man show. Jeho muzikantská parta za ním totiž v žádném případě nezaostávala. Občas tomu bylo dokonce i naopak.

LIVE: Joe Satriani byl v Praze strhující, zasloužil by ale větší kotel LIVE: Joe Satriani byl v Praze strhující, zasloužil by ale větší kotel

JOE SATRIANI, DAN PATLANSKY
FORUM KARLÍN, PRAHA
15. 10. 2015

Snad opravdu z logistických důvodů se koncert amerického kytarového mága Joa Satrianiho přesunul z holešovické Tipsport Arény do komornějších a novějších prostor Fora Karlín. S tím se posunul i čas začátku koncertu, takže v půl deváté se vůbec poprvé v Česku představil předskokan Dan Patlansky s kapelou. A právě tenhle třiatřicetiletý kytarista předvedl, že ten večer patří opravdovým milovníkům elektrických kytar.

FOTOREPORT: Joe Satriani rozbalil svou věhlasnou kytarovou show v Praze

Dan Patlansky sází především na techniky Jimiho Hendrixe, o čemž svědí fakt, že z kytary dokáže vypustit všechny zvuky a ruchy, co jdou, a to technikami, o kterých jste možná ani nevěděli, že existují. Zkrátka vystoupení jeho a dalších dvou parťáků je opravdový zážitek, kdy se nespočetněkrát přistihnete u toho, jak valíte oči s otevřenou pusou dokořán. Dan má na kontě osm studiových desek, z nichž ta poslední, Dear Silent Thieves, vyšla loni.

Forum Karlín je sice akusticky i prostorově dobré místo na koncerty, ale spíš na ty určené ke stání. Opět nebyl problém se s lístkem na stání posadit například do druhé řady. Další problém byl právě v přesunu místa konání, i během třetí Satrianiho skladby se řešilo obsazení sedaček. Jestli bylo sezení zvoleno vhodně, jisté není, protože jakmile se objevil Joe Satriani na pódiu, začala opravdová show.

RECENZE: Joe Satriani se sóly na nové desce neplýtvá, rozděluje je spravedlivě

Po intru spustil titulní skladbu nejnovější desky Shockwave Supernova. A nejčerstvějším repertoárem po několika starších skladbách pokračoval. Zazněly tak On Peregrine Wings, Butterfly and Zebra či Cataclysmic. Z těch starších pak třeba Crystal Planet, If I Could Fly a nechyběla ani Satch Boogie. Že Joe vytahoval ten nejtěžší kalibr, je asi každému jasné. Ale svůj super um nepředváděl jen on. Nechyběla kytarová, klávesová ani kombinovaná sóla Joeova dlouholetého parťáka Mikea Keneallyho, který hrál napřklad s Frankem Zappou. Se Satrianim si dal několikrát kytarový souboj.

Svou práci skvěle odvedl i baskytarista Bryan Beller, který stejně jako ostatní členové pracoval na poslední Satrianiho desce. Jak dobře se koukalo na hlavní hvězdu večera, tak bylo i několik okamžiků, kdy za pozornost stál (chvilkami snad i o něco více než Satriani) bubeník Marco Minnemann, jenž ve skutečnosti umí stejně tak dobře na kytaru jako na bicí. Největší pozornost a následně i potlesk si vysloužil svým dlouhým a zběsilým drum sólem, při kterém se chvěla celá karlínská hala.

FOTOREPORT: Joe Satriani a Dan Patlansky byli hvězdami kytarového večírku ve Foru Karlín

Snažili se, snažili, ale když se Satriani a jeho parta vrátili po svém odchodu ještě zahrát přídavek, security služba vyhánění fanoušků z podpódia vzdala. Poslední skladby Big Bad Moon a Surfing With the Alien tak proběhly "na stojáka", fanoušci byli téměř na dosah amerických umělců. Během koncertu samozřejmě zazněly věty. že je Praha skvělá a fanoušci ještě lepší. Spokojenost ale byla vidět na obou stranách. Zajímavostí je, že na albech je Satriani poměrně přímočarý, ale naživo to rozhodně neplatí. Joe Sariani plus další skvělí hudebníci se rovná výtečná  show a nefalšovaný kytarový zážitek.

text: Jan Mareš, foto: David Webr, Veronika Matějková

4,50