LIVE: Chinaski křtili desku Není nám do pláče. Na lodi Cargo Gallery hráli jako zamlada

Vydáno 16.05.2017 | autor: Hana Bukáčková

Chinaski pokřtili svou novou - již desátou - desku Není nám do pláče na palubě lodi Cargo Gallery. Vystačili si bez předkapely a speciálních pěveckých hostů. Byl to jen a jen jejich večer. A nám do pláče díky jejich živelnosti rozhodně nebylo. Hráli jako za starých časů.

LIVE: Chinaski křtili desku Není nám do pláče. Na lodi Cargo Gallery hráli jako zamlada Chinaski křtili desku Není nám do pláče. Na lodi Cargo Gallery hráli jako zamlada. Foto: Tomáš Klíma

CHINASKI
CARGO GALLERY, PRAHA
15. 5. 2017

Koncert byl víceméně privátní akcí. Večer otevřeli Chinaski písní Vedoucí, aby na sebe strhli patřičnou pozornost, poté následovaly nové songy, jejichž sled rozbil křest alba, kterého se zúčastnili ti, bez kterých by deska nevznikla. A také kmotři - Ondřej Brzobohatý s manželkou Taťánou Kuchařovou. Ta si kdysi střihla menší roli v jejich klipu Hlavolam.

FOTOREPORT: Chinaski pokřtili novou desku Není nám do pláče, kmotry se stali Taťána Kuchařová a Ondřej Brzobohatý

Nové pecky zněly oproti albové podobně opravdověji a uveřitelněji. Byli to staří dobří rockoví Chinaski, na kterých řada z nás vyrostla. Koncertní podoba jim opravdu slušela. Ani nebylo na kapele znát, že si nové písně musela po třech měsících oprášit, vypadalo to, že je hraje denodenně. I intimní klubové prostředí lodi udělalo své. Bylo to punkové, neučesané a nestrojené. To dělalo večer výjimečný. Znovu se tak potvrdilo, že na menší scéně zkrátka většina kapel vynikne víc než v prostorných halách.

RECENZE: Z nových Chinaski vám do pláče nebude, do smíchu ale také ne

VZPOMÍNKA NA GROHMANA

Jednotlivé písně prokládali věcnými informacemi, takže jsme se mohli dozvědět prapůvod písní, včetně toho, že půlku Já nebo ty napsal Michal Malátný pro Pavla Grohmana k jeho třicetinám. Původní obsah věnovaný přátelskému vztahu mezi nimi předělal do dnešní podoby. Naštěstí nepřehráli celé nové album, jak je poslední dobou u některých interpretů zvykem, zařadili z něho ale většinu toho nejpovedenějšího. Set uzavřeli největšími hity včetně kultovních Punčocháčů

V následujících měsících Chinaski hrát nebudou, připravují se totiž na velké podzimní turné po halách. Začne 24. října v Ostravě a vyvrcholí v pražské O2 areně 16. listopadu.

Text: Hana Bukáčková, foto: Tomáš Klíma

Témata: Chinaski, Michal Malátný, Není nám do pláče, Tamaryšek, Venku je na nule