LIVE: Hozier přivezl do Prahy laskavou revoluci. S fanoušky oslavil dekádu své kariéry

Vydáno 07.12.2023 | autor: Natálie Bartlová

Hozier se do Prahy vrátil po čtyřech letech. A ačkoliv i jeho předchozí vystoupení v pražském Foru Karlín dopadlo velice dobře, ve Sportovní hale Fortuna ho pozvedl na další úroveň. A to mimo jiné komunikací s fanoušky, která minule pokulhávala. A záležet si dal také na stagi. Večer otevřela dívčí kapela The Last Dinner Party.

LIVE: Hozier přivezl do Prahy laskavou revoluci. S fanoušky oslavil dekádu své kariéry LIVE: Hozier přivezl do Prahy laskavou revoluci. S fanoušky oslavil dekádu své kariéry

Hozier
Praha, Sportovní hala Fortuna
6. 12. 2023

Večer roztančila britská dívčí kapela The Last Dinner Party, která Hoziera doprovází na aktuálním turné Unreal Unearth. Ač se jedná o uskupení, které hraje teprve dva roky, řada fanoušků jejich tvorbu znala a dámy se tak dočkaly vřelého přijetí. Pozvolné tempo písní The Last Dinner Party skvěle navnadilo na organické vystoupení Hoziera, který tentokrát vyměnil Forum Karlín za bubenečskou Sportovní halu Fortunu. A zdá se, že mu změna místa sedla.

Hozier nezklamal a vydal ze sebe v Praze to nejlepší

Dvouhodinové vystoupení bylo stejně povedené jako v roce 2019, tentokrát byl ale irský zpěvák a kytarista upovídanější. Scénografie se od minula posunula na jinou úroveň, vršek stage zdobil panel s travinami a obrazovky ukazovaly jak záběry z pódia, tak části videoklipů a přírodních scén. Co naopak díkybohu chybělo, bylo oslepování publika reflektory.

Málokdy se sejde dav fanoušků, v němž se všichni chovají ohleduplně a přátelsky. Nebo v tomto případě spíše všechny, jelikož diváctvem převládaly zejména pubertální slečny. A to Hozier není žádná teen idol star s povrchními písničkami a jednoduchými refrény. Zpívat Eat Your Young s Hozierem, který musí s písní až do tenorových výšin, tak pro fanynky nebyl žádný problém a veškerý divácký doprovodný zpěv zněl nečekaně půvabně.

Nejnovější Hozierovo album, jehož byla zahraná Eat Your Young součástí, ukazuje skutečný rozsah zpěvákových schopností, vokálních i autorských. Potvrdily to i další písně z alba, ať už to byla Francesca nebo First Light, která odnesla celou halu k prvnímu ránu jejich života, někam do nebe. Samozřejmě nechyběla nejslavnější a zároveň první Hozierova píseň Take Me to Church, která letos oslavila deset let. Naživo ale zněla rychleji a na rozdíl od své nahrané podoby také spíše naštvaně nežli smutně.

Nebyl by to Hozier, aby chyběl politicky a/nebo sociálně směřovaný projev. Zpěvák vyzval k tlaku na politické reprezentanty, aby požadovali příměří v pásmu Gazy. Před začátkem přídavkové Nina Cried Power mluvil o revoluci a své inspiraci americkou zpěvačkou Mavis Staples. Na rozdíl od punkových kapel ale Hozier nemá na mysli revoluci brutální, nýbrž revoluci laskavou a pozitivně transformující.

Vystoupení dobře reprezentoval jediný srdcový balonek, který mezi stojícími diváky létal. Hozier sice vtipkoval, že jakmile balonek lidem spadne, znamená to, že láska navždy zemře, ale i navzdory tomu, že se srdce dotklo země, nic ten večer nezemřelo. Stejně jako na nejnovějším albu Unreal Unearth jsme prošli peklem a očistcem, abychom šťastní dorazili do nebe.

Text: Natálie Bartlová, foto: Jiří Linhart
Témata: Hozier, The Last Dinner Party, Unreal Unearth, Sportovní hala Fortuna

0,00