LIVE: Marek Ztracený zavelel k Restartu. Potřetí si splnil sen o vyprodané O2 areně

Vydáno 16.09.2021 | autor: Andrea Štipčáková

Období tvrdého lockdownu bylo neúprosné a změnilo plány mnoha muzikantů. Mezi nimi i Markovi Ztracenému, který měl letošní rok započít pěticí koncertů v rámci své Restart Tour. Přišla ale druhá vlna a show byly odsunuty na neurčito. Když tedy koncem prázdnin vláda uvolnila podmínky pořádání velkých akcí, Ztracený se svým týmem neváhal a šňůru naplánoval na co nejbližší možný termín. Ve středu se tak v pražské O2 aréně odehrála další velkolepá show, kterou měl hudebník promyšlenou do posledního bodu.

LIVE: Marek Ztracený zavelel k Restartu. Potřetí si splnil sen o vyprodané O2 areně LIVE: Marek Ztracený zavelel k Restartu. Potřetí si splnil sen o vyprodané O2 areně

Marek Ztracený

O2 arena, Praha
15. 9. 2021

Během posledního roku a půl se toho spoustu změnilo, chuť bavit se však lidem naštěstí zůstala. Zatímco se v létě ještě v jakémsi omezeném režimu maximálně koncertovalo ve venkovních prostorech, O2 arena zela prázdnotou. Díky uvolnění restrikcí se do ní fanoušci hudby poprvé vrátili první zářijový víkend na troják Queenie, teď ve středu pak největší českou halu zcela ovládl Marek Ztracený.

Marek Ztracený rozzářil O2 arenu, na pódium si pozval Martu Jandovou a Richarda Genzera

Do O2 areny se zpěvák vrátil po více než roce, kdy ji v únoru 2020 dvakrát beznadějně vyprodal. Emocemi hýřil stejně jako tehdy, tentokrát na něm však byla znát větší uvolněnost. Snad i proto, že měl zkušenosti z dřívějška. Na koncert si sice nepozval hvězdy formátu Františka Nedvěda, jehož píseň ve vzpomínce na něj zahrál, a Hany Zagorové, to ale vůbec nevadilo. Na pódiu si vystačil naprosto sám, jen s kapelou a hostem Martou Jandovou.

Večer začal naprosto poklidně. Ztracený se naoko nechal slyšet, že se fanoušci tentokrát nedočkají žádné pyrotechniky a dalších efektů, a naopak že si užijí komornější vystoupení. Po v pořadí třetím songu Ztrácíš však odbouchl pomyslnou láhev šampaňského a odhalil, co vše si pro své příznivce skutečně připravil. Světla, konfety, oheň… A show plnou známých hitů.

Během koncertu zazněly písně jako Povoláním syn, Za 100 let, Vlastní svět či Tak se nezlob, při které se na pódiu představil "český taneční bůh" Richard Genzer. Nechyběla ani zarytým příznivcům Ztraceného jistě známá Stůj při mně dál, kterou zpěvák poděkoval zdravotníkům, hasičům i policistům za to, co pro lidi v posledních měsících dělali. Celkem třem tisícům z nich pak na koncert dokonce věnoval vstupenky.

Příběh českého hitu: Marek Ztracený - Naše cesty

Na vrchol večera tentokrát posluchači nemuseli čekat až do samotného závěru. Ano, koncert sice hlavní aktér uzavřel hitem Naše cesty, který si s ním fanoušci s nadšením zazpívali, jejich srdce si však získal mnohem dříve. A to, když si k sobě v polovině koncertu pozval na pódium smyčcové kvarteto a zahrál s ním jednu ze svých prvních skladeb Něco končí a následně taky Tu pravou od Karla Gotta. Mráz po zádech běhal v tu chvíli snad všem přítomným a nabízí se tak otázka, zda neodehrát s kvartetem či podobným tělesem většího formátu rovnou celé vystoupení?

Třetí koncert v největší české sportovní hale si jistě Marek Ztracený zapíše do svého deníčku jako jeden z přelomových. A to nejen kvůli tomu, že šlo o jednu z prvních velkých show po rozvolnění. Stage design sice tentokrát zpěvák neměl tak propracovaný jako loni, za to se on i jeho tým poučili z chyb a po technické stránce proběhlo vše bez větších zádrhelů. Tak uvidíme, kam se za šumavským rodákem vydáme příště. Čeká nás snad už dříve avizovaný Eden?

Text: Andrea Štipčáková, foto: Jaroslav Noska
Témata: Marek Ztracený, Marta Jandová, Richard Genzer, O2 arena

3,50