LIVE: Mystic Sk8 Cup zabodoval závody i hudbou

Vydáno 04.07.2017 | autor: Dominik Pavliš

Začátek července patřil již tradičně milovníkům závodů na skateboardu. Na pražském štvanickém ostrově se během víkendu uskutečnil 23. ročník Mystic Sk8 Cupu, na který se sjeli jezdci ze všech koutů světa. Především v neděli, kdy se jelo finále streetu a bazénu, bylo na co koukat. Jelikož se jedná o třídenní festival, nechyběl ani bohatý hudební program.

LIVE: Mystic Sk8 Cup zabodoval závody i hudbou LIVE: Mystic Sk8 Cup zabodoval závody i hudbou

MYSTIC SK8 CUP
OSTROV ŠTVANICE, PRAHA
30. 6 - 2. 7.

První den festivalu se samotný závod nesl v poklidnějším duchu. To se ovšem nedá říct o večerních koncertech, kdy přišlo pravé peklo. První kapelou byli trutnovští thrash-metalisté Exorcizphobia, známí také z dokumentu Kmeny. Koncert potvrdil, že za sebou mají spousty dřiny ve zkušebně, která se ovšem vyplatila. Exorcizphobia je nepochybně jednou z nejvýraznějších tuzemským kapel tohoto žánru.

Mystic Sk8 Cup: Skvělá party s Delinquent Habits, Madball nebo Tonyou Graves

Hlavní hvězdou večera byli výborní metalcoristé The Devil Wears Prada, kteří do svého výkonu dali maximum. Pochvalme skvělý zvuk, který byl ostatně devízou celého festivalu. Došlo i na "vyfuckování" Donalda Trumpa a kytarista si zahrál přímo mezi lidmi. Frontman si na konci show skromně poplácával s fanoušky a ochotně se s každým fotil. Škoda jen, že účast nebyla v první večer nijak závratná, obě kapely by si zasloužily minimálně dvakrát větší publikum.

V sobotu si přišli na své zvláště milovníci poctivé hiphopu. Delinquent Habits znějí jako mix Cypress Hill a Wu-Tang Clanu, ovšem českému publiku příliš známi nejsou. Trio bylo ve formě a předvelo výtečnou show. Přitáhli i toho, kdo primárně na festival nešel kvůli kapelám. Kdo ještě neměl dost, mohl jít na afterparty, kde se přímo u štvanického skateparku vystřídalo za pultem několik DJs, kteří udržovali párty až do brzkých ranních hodin

Poslední den festivalu, kdy se jelo finále, patřil mezi to nejlepší, co u nás lze vidět - z hledika skateboardových závodů určitě. Hudební program, jak se ukázalo později, nešlo zakončit lépe, než skupinou Madball. Kapela nasypala svůj set do lidí neuvěřitelným způsobem a bylo patrné, že se mezi skateboardovým publikem cítí ve své kůži.

Jediné, co můžeme vytknout, bylo chování ochranky u hlavního pódia, která čekala na každou příležitost, aby mohla nesmyslně zakročovat při stage divingu a podobných aktivitách. Menší vada na kráse jinak výborného festivalu. Už teď se můžeme těšit, co přinese další ročník, který se bude konat od 29. června do 1. července 2018.

text: Dominik Pavliš, foto: Radim Hromádko

Témata: Mystic Sk8 Cup, Madball, Delinquet Habits, The Devil Wears Prada

4,00