LIVE: Pekař si na pražském koncertě vystřihl Hříšný tanec

Vydáno 07.03.2018 | autor: Hana Bukáčková

Pekařova hvězda, která vystoupala celkem rychle mezi ty "slavné", nezapadá, ba naopak každým rokem roste. V rámci Dvě duše tour dal písničkář v Lucerna Music Baru šanci i začínající kapele a navázal na předchozí vyprodané koncerty.

LIVE: Pekař si na pražském koncertě vystřihl Hříšný tanec LIVE: Pekař si na pražském koncertě vystřihl Hříšný tanec

PEKAŘ
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
6. 3. 2018

Pekař v minulém roce odjel s Jakubem Děkanem jarní i podzimní sérii koncertů, z nichž hodně bylo vyprodaných. Pro letošek vsadil sám na sebe, čímž si tak trochu otestoval, zda má dostatečně početnou fanouškovskou základnu. A to se mu vyplatilo. Ukázal se jako talentovaná osobnost s nápaditými texty. Do Lucerna Music Baru zavítal přesně po roce a čtrnáct dní poté, co ho zaplnil Jakub Děkan

Pekař a Jakub Děkan v obklopení hostů: Malý Velký Tour dorazilo do Prahy

Rok se překulil jako voda a za tu dobu se rozrostl nejen počet tetování na Pekařově těle, ale i množství písniček, které má v repertoáru. Oproti loňskému koncertu si vystačil "jenom" s jedním pěveckým hostem a tak trochu i svým produktivním dvojčetem Kubou Rybou, se kterým skládá písně nejen pro sebe a Rybičky 48, ale i pro Harlej a mnoho dalších. Ryba se v backstage zapovídal a málem prošvihl svůj jediný part v písni Tančím, kvůli kterému byl pozván.

Pekař pod nátlakem ostatních členů kapely zařadil do playlistu i Nikolu, kterou by už na svých koncertech nejradši nehrál, kdyby to záleželo jen na něm. Bohyni netradičně věnoval muži (jinak bývá zasvěcena vždy konkrétní dívce). Věnování patřilo jeho manažerovi Martinovi Cervezovi Řehořovi, který tam slavil pětačtyřicáté narozeniny. Co se týká věku, posteskl si Pekař, že tomu není dlouho, co oslavil jednatřicetiny, a že už to po třicítce není, co bývalo. Je to přitom paradox, protože kolem třicítky se mu změnil život, začalo se mu kariérně dařit a vryl se lidem do paměti. Překročení milníku třetí dekády života podpořil song Na cestu poslední.

ZVEDAČKA JAKO Z HŘÍŠNÉHO TANCE

V zatím posledním klipu Dvě duše, který dal název celému turné, se Pekař vrátil ke svému velkému koníčku - tanci. Díky tomu jsme se mohli dočkat i jednoho speciální koncertního překvapení. Tím bylo zmodernizované pojetí Hříšného tance, v němž předvedl pohybový taneční um i humor v podobě "mačo" gest. Tanec zakončil zvedačkou, ale ne tanečnice, jak jsme zvyklí z filmového originálu a nekonečného množství jeho napodobenin. Vyzdvihnut byl totiž samotný Pekař, a to baskytaristou Ondrou Soukupem a salvou konfet, které přešly plynule do rozjuchané písně Za tebou. Naopak zmíněné Dvě duše, které jsou doprovázeny tanečním klipem, se obešly bez pódiového zpracování.

FOTOREPORT: Pekař roztančil Prahu, pomohl mu v tom i Kuba Ryba

Pekař ale neměl samostatný koncert. Předskakovala mu talentovaná skupina Czech It z Týnce nad Sázavou, která vyhrála svou účast díky přízni fanoušků v soutěži, kterou vyhlásil Pekař před zahájením turné. Příjemný alternativní pop, který se opíral o vokály klavíristky Lucie Konečné a houslistky Rút Škvorové, trochu připomínal slavnou britskou sourozeneckou skupinu The Corrs, ale v tom dobrém slova smyslu. Jednu písničku věnovali dětskému domovu v Sázavě, kde je zpěvák Daniel Marczell vychovatelem. Dodali, že žádný sen není neuskutečnitelný.

Text: Hana Bukáčková, foto: Lukáš Loužecký

Témata: Pekař, Kuba Ryba, Dvě duše, Tančím, Bůh

4,00