LIVE: Slowdive v pražské Arše zářili, odehráli bezchybnou show

Vydáno 29.01.2024 | autor: Dominik Pavliš

Legendární hvězdy shoegazu Slowdive se dali před deseti lety po rozpadu opět dohromady. Následně vydali album pojmenované jednoduše Slowdive a v září minulého roku zazářili s deskou Everything is Alive, díky které zavítali nyní i do našich končin – konkrétně do pražského prostoru Archa+, dříve známého jako Divadlo Archa. Oblibu této britské kapely snad dokazuje i fakt, že byl koncert tři týdny od spuštění předprodeje beznadějně vyprodaný.

LIVE: Slowdive v pražské Arše zářili, odehráli bezchybnou show LIVE: Slowdive v pražské Arše zářili, odehráli bezchybnou show

Slowdive
Praha, Archa+
28. 1. 2024

V roli předkapely se představili mladí Pale Blue Eyes se svým koktejlem dream popu a psychedelie. I přes jejich krátkou existenci byli výborně sehraní a jejich sólo koncert by se jistě vyjímal například v Café V lese. Na pódiu Archy+ si pro sebe sebrali „pouze“ půlhodinku, avšak o to intenzivněji byla z jejich setu cítit energie. Od začátku do konce byl crowd zaplněn, že nebylo k hnutí.

Na Colours Of Ostrava vytáhli pořadatelé největší esa hned na úvod

Slowdive nastoupili skromně, na vteřinu přesně a se svými drinky v rukou. Spustili skladbou shanty, která otevírá poslední album. Z kapely v čele se zpěvačkou Rachel Goswell byl cítit zvláštní klid, vyrovnanost. Tyto pocity přesně korespondují s její hudbou – tedy minimálně se zmíněnou Everything is Alive. Tracklist pokračoval výbornou Star Roving, coverem skladby Sleep od kapely Eternal, nebo kisses, kterou ve čtvrtině nečekaně Slowdive utnuli, jelikož v publiku kolaboval návštěvník.

Následně kisses za velkého aplausu zahráli znovu od začátku. Před přídavkem nechyběly hity jako When the Sun Hits a Alison, na závěr pak Sugar for the Pill, Dagger a Golden Hair – cover verze Syda Barretta – spoluzakladatele a prvního zpěváka Pink Floyd. Slowdive z původně dvouminutové písně udělali cca desetiminutovou erupci, kdy na začátku Goswell odzpívala text, aby se následně stáhla a kapela mohla s grácií vystřihnout instrumentální postrockové zakončení ve velkém stylu.

Hlas Goswell a Neila Halsteada jde krásně dohromady, barevně se doplňují a naživo fungují, včetně zbytku kapely, výtečně. Ve vodách obzvláště tohoto žánru (a jemu podobných) je pak velice důležitou složkou při hraní naživo zvuk, který byl v Arše+ opravdu téměř dokonalý. Veškeré nástroje byly čitelné, nic se netlouklo a tím pádem vše perfektně sedlo. Ruku v ruce jde pak projekce, která byla též excelentní – povětšinou psychedelické obrazce, vzorce vysílané jak na projekci za pódiem, tak na samotné členy i na strop, dodávali show poslední, nutný dílek skládačky. Slowdive v sobě mají přesně tu jiskru, to srdce, to, co nejde přesně slovy popsat, to, co posluchač jednoduše cítí a ví, že „to je ono“. A to je vzácné. Za tenhle koncert by si kapela zasloužila plný počet bodů.

Text: Dominik Pavliš, foto: ilustrační - tonyjrl (Instagram Slowdive)
Témata: Slowdive, Pale Blue Eyes, Rachel Goswell, shoegaze, Archa+

5,00